Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een doodgewone winterdag?

Eens zag ik een oude man voortschuifelen door de sneeuw: in de driehoekige uitsparing van zijn jas was een das geknoopt.

Was hij het?
Was hij degene met wie ik dertig jaar daarvoor onuitgesproken, alleen via mijn opstellen, had gecommuniceerd, alsof wij twee gevangenen waren die slechts via heimelijke briefjes contact hielden?

Was hij het: mijn oude leraar Nederlands?
Het was niet mooi en harmonieus wat hij ons voorspiegelde: het was storm en vuur; waanzin en oorlog: of verbeeld ik me dat?

Was hij het die de krukken van een medescholier van de monumentale trap afsmeet die de centrale hal van de school sierde?

Was hij het die de grap lanceerde over de baby die met een scheermes in een hoekje werd gezet?
Stond in zijn verbeelding het bombardement van Dresden zozeer op de voorgrond dat het mij nu nog nachtmerries bezorgt?
Was hij het, meneer S., en durfde ik hem niet aan te spreken?

Schrijver: I.Broeckx, 19 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: school

4.0 met 1 stemmen 67



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
19 oktober 2015
Ik kwam mijn oud-leraar geschiedenis ooit tegen in de sauna. Hij herkende me niet zonder kleren. En ik was ook veel ouder geworden. Hij ook. Nee, hem aangesproken heb ik niet. Voelde me daar een beetje te bloot voor.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)