Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Indrukken van een reis/Een nieuwe dag in Keulen

Ik heb afscheid genomen van het station met het gewelfde dak dat trots de naam van mijn geboortestad draagt en afscheid van de oude buurt waarin ik zo lang gewoond heb, van de groene, zware toegangsdeur van mijn flat, van de rustieke balkons met uit steen geweven vlechtwerk....

Toen ik afscheid nam begroette ik al in stilte de bezienswaardigheden van de Metropool aan de Rijn die ik ging bezoeken; de parallelle verticale middeleeuwse torens die in hoogmoed wedijveren met de sterren, die als het ware God trachten te bereiken....
Wat ik zou aantreffen, stond geheel hiermee in tegenstelling.
Een van mijn reisgenotes zou op jacht gaan naar een mosgroene beha en naar een porno-CD van Madonna in een gigantisch consumptie-paradijs dat geheel de EEG en half hongerend Afrika van beha's en porno-CD's zou kunnen voorzien.
Stilte en rust vond ik uiteindelijk in een buitengewoon luxueus ingerichte hotelkamer. Stilte regeerde de stad in de nachtelijke uren. De gordijnen hingen elegant neer als de robe van een jonge schoonheid op een beroemd schilderij.
Door een kier nam ik met mijn halfblinde ogen de nachtverlichting waar als bonte, wazige vlekken.
Tegen de morgen bespeurde ik dat de hemel boven de stad lichtere tinten aannam. Zij veranderde in een egaal grijs wolkendek waaruit zich geleidelijk aan pastelkleurige langgerekte wolken formeerden boven de haveloze panden die ik vanuit mijn raam bezichtigde.
Een nieuwe dag brak aan in Keulen.
De "Strassenbahn" begon al met het vervoer van haar passagiers naar hun verschillende bestemmingen.
En weer zullen de slaven zich voortslepen door de straten: eindeloos, onophoudelijk, onweerstaanbaar aangetrokken door turquoise beha's en porno-CD's, om maar iets te noemen....

Schrijver: I.Broeckx, 3 mei 2016


Geplaatst in de categorie: reizen

4.0 met 2 stemmen 58



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
4 mei 2016
WAUHHH!, Ineke, je overtreft hiermee je eerdere werk en je blijkt ineens heel actueel op de hoogte van grijpgrage lingerie en ordinaire porno-prullaria. Even dacht ik dat je naar Keulen verhuisd was. Geweldig hoe je de materie-slaven te kijk zet, met hun onophoudelijke, perverse energieën. De daar gepleegde misdaden zijn niet weg te denken, maar de Keulse Dom torent daar gelukkig nog steeds ver boven uit!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)