Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Leve de vooruitgang

Een zalige zomerse dag die je op verschillende manieren door kunt brengen, een beetje hangen, een beetje (klein beetje dan) zon. Wat zitten in de schaduw en als het te benauwd wordt, toch maar eventjes een ommetje maken...

Een kort ommetje, zomaar zo'n klein rondje wat net genoeg is voor je benen, (ok voor je hele lijf dan) en zo kuier ik richting de sloot- singel, in elk geval een water waar bruggetjes overheen staan, maar zeer zeker geen gracht of zo...

Ik hoor fluiten van de vogels, kwaken van de eenden en een irritant gezoem, een gezoem wat me op doet kijken, omdat het irritant is, de rust van de vogels is verstoord, maar die van mij ook.

Het geluid wordt harder en ik sta stil, leuk zo'n wandelingetje, ik tuur met mijn hand boven mijn ogen de lucht af en schrik als ik zo'n #}{*^ drone zie vliegen, net even aan de overkant.

Geen wespen dus, geen bijen, maar dit is vele malen irritanter. Ik vervolg mijn weg en ineens komt het geluid zo angstaanjagend dichtbij dat ik als impuls mijn hoofd intrek, nét op tijd, zoeft dat pokkeding over mijn hoofd.

Mijn wandelingetje is ineens niet gezellig meer, het dringt (natuurlijk) weer te laat tot me door dat ik mijn mobiel in mijn zak heb zitten, het kreng neemt met een vaart voldoende afstand van mij, hangt boven de daken, ik schiet nog net een paar plaatjes waar ie als stipje op te zien is...

Leve de vooruitgang, maar ík neem al schijnt de zon nog zo fel, een paraplu mee de volgende wandeling want als dit nog een keer voorkomt, sla ik het kreng uit de lucht.

Schrijver: An Terlouw, 6 juni 2016


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.5 met 2 stemmen 76



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
7 juni 2016
Mooi hoe je drone-terrorisme onder de aandacht brengt.
Big Brother maakt het al te bont!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)