Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De azalea

Verdriet spoelde aan op de kust van mijn leven als de branding die nadert en zich weer terugtrekt, die opnieuw nadert en opnieuw terugdeinst. Op mijn wangen voelde ik de zachte stroom van tranen kriebelen.

Het assortiment in de bloemenzaak was niet zo groot, maar een azalea trok mijn aandacht; Vaders lievelingsplant, gewoonlijk een geschenk met zijn verjaardag in januari. Met haar zachtrose bloemen stond ze daar te pronken en ik nam haar mee, nam haar in bezit tegen betaling van een luttel bedrag. Op het dressoir toonde ze trots en lieflijk haar pracht.

De plant kon Vader geenszins vervangen; niet zijn ijsblauwe ogen met de pretlichtjes, die voorgoed afscheid van me hebben genomen, niet zijn vaderlijke filosofische raadgevingen, niet zijn liefde en vergeving. Maar ik besproeide en besprenkelde de donkergroene bladeren van de plant en dompelde haar in lauwwarm water.

Steeds meer bloemen gaan open en tooien de kamer met feestelijkheid.

Schrijver: I.Broeckx, 5 september 2017


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 1 stemmen 299



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
7 september 2017
Email:
hmessielive.nl
Een bloem, die aangename en tegelijk droeve herinneringen in je deed ontwaken, Ineke.
De zachte kleur van die bloem maakt ook hartzeer zachter en makkelijker te dragen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)