Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

UITGEZONDEN

Een bijna volwassen iemand wil ontdekken wat er in hem zit, wat zijn betekenis in het leven zal zijn.
Velen zien zichzelf daarbij als vereerde of gevreesde held, die in kranten, boeken of op beeldschermen vermeld wordt.
Uitdaging blijft steeds een grote rol spelen.
Uitzendbureaus verstrekken allerlei werk. Fabrieken, voorraadmagazijnen, tuinderijen en aardappelvelden vragen steeds om mensen.
Ja, arbeid mag voldoening geven, maar voortdurende verandering, steeds van hier naar daar gestuurd te worden, begint op den duur te kwellen.
Maar toch begint er wat op te wekken: dat brein gaat ronddraaien, geeft heel wat speurzin.
Een voortdurend reizende gezichtseinder zweeft voor die wilde zoeker uit, voert deze in gedachten mee over heel de aardbol. Wordt het verlangde gevonden?
Hij peinst zich moe bij al die denkbeeldige landen en oceanen.
Opeens klinkt er een donderslag vol opbeuring! De luchtkoepel staat stil: de pasvolwassene kent zijn stee en bestemming!

Schrijver: Han Messie, 14 februari 2018


Geplaatst in de categorie: werk

2.0 met 1 stemmen 79



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)