Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Troost in leed

Mijn taxi vervoert met nog met regelmatige tussenpozen langs een pand aan de Besterdring te Tilburg waar te midden van vele neringdoenden met al dan niet florissante zaken op de gevel met trotse zwarte letters staat vermeld: "Thomas de Hond, Installatietechniek". En Thomas was de vriend, de onvervangbare kameraad, die, naast de anderen, de zogenaamd "eenvoudigen van geest", zoals Teun, de groentenman en Paul, de naaimachinehandelaar onze onvergetelijke moeder wisten bij te staan in haar overigens ronduit ondraaglijke leed om de zwakzinnige zoon, om de stamhouder, om de broer, die ze onder haar hart gedragen had en die het nooit tot de "rang" of "status" van zogenaamd "volwaardig menszijn" zou brengen (hoezeer men overigens ook op deze classificatie kan afdingen), de broer die tevens de jeugd van zijn zussen zou tekenen met leed.

Thomas, Teun en Paul ben ik dankbaar en vol verering, respect en ontzag beschouw ik die zwarte, indrukwekkende letters die de naam weergeven van HEM, die zovele jaren na dato kennelijk nog onverminderd standhoudt te midden van een onmenselijk en wreed universum waarin wij allen aan de Goden zijn overgeleverd......

Schrijver: I.Broeckx, 10 april 2018


Geplaatst in de categorie: voedsel

5.0 met 1 stemmen 7.662



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)