Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een stem van gene zijde?

De grote CD-zaak "Sounds" in de Nieuwlandstraat in Tilburg is niet moeilijk te vinden voor een wandelaar die vanaf De Heuvel het parcours aflegt door beregende straten. Binnen in de grote vierkante ruimte waar de uitgebreide collectie is uitgestald, staan twee vriendelijke jongemannen me te woord. Het zal een CD-tje van Mozart worden, mij toebedeeld door een organisatie voor armoedzaaiers die overigens de diepe put van mijn financiële malaise niet kan dempen en, thuisgekomen, vullen de klanken al spoedig mijn kamer; klanken die de eeuwen overbrugd hebben, want het repertoire van dit genie houdt stand en: klanken die me voor altijd herinneren aan Hem, die mijn Vader was en die mij als het ware over het graf heen nog wil zeggen wat Mozart probeerde te zeggen. Die muziek probeerde Vsder mij bij te brengen, die muziek die al het onheil, alle ellende, alle ziekte, alle verdriet wegneemt en ons doet leven in een hogere sfeer, de sfeer van Zijn Koninkrijk, het Koninkrijk van het Genie.....

Schrijver: I.Broeckx, 10 december 2018


Geplaatst in de categorie: muziek

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 176



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)