Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

AOW (Alle Onvervulde Wensen)

Eindelijk is het zover. Wat een opluchting. Voor iedereen.
De tijd van gaan is gekomen.
De eerste riante pensionado-bijdrage van de firma Nederland is bijgeschreven op mijn conto.

Wat zal ik ermee doen? Een auto kopen? Een fiets? Een boek? Een krant? Een bos bloemen?
Of ga ik in de aandelen?
De beursvloer op voor zevenhonderdzestig euro per maand? Daar kun je mee aankomen. Dan gaan er deuren voor je open.

(hij, geaffecteerd): Goedemorgen meneer Hettema, wat kunnen we voor U doen? Kopje koffie? Slagroom? Glaasje cognac erbij? Ik zal de prospectus er even bij halen. Even kijken, Robeco, Akzo, Unilever, Shell, Eneco, Tesla, of nee.. misschien liever een alternatieve portefeuille? Windenergie, Blockchain, Duurzame producten, Cannabis?
Alles is mogelijk, en met een inleg als de Uwe, met een inleg van 750 en een gestage aanwas van 25 per maand, is de sky de limit, zal ik maar zeggen.

(ik, stamelend): Euh, maar, dat kan ik niet elke maand missen..
Het gaat alleen om die 25 euro, want de rest heb ik meer dan nodig voor onze vaste lasten.. ik dacht dat ik dat in ons telefoongesprek toch had genoemd?

(hij, nors): Sorry meneer.. hoe heet u ook alweer.. (ik: Hett..) o ja, Hettinga, ik dacht toch echt dat het om een inleg van 750 ging en dan 25 per maand. U begrijpt toch wel dat wij daar onmiddellijk het woordje duizend aan toevoegen? Zo achterlijk bent u toch niet? Dat u denkt dat wij hier voor peanuts werken?

(ik, bibberend): het lijkt me beter dat ik de prospectus even meeneem naar huis, en op Interne..

(hij, onderbrekend): Meneer Hetemans, u denkt toch niet dat het geld hier aan de appelboom hangt? Die prospectus kost óns 158 euro!
En gelukkig hebt u nog niet van de cognac gedronken, dus die gaat bij míj in de koffie. Het is beter als u nu maar gaat.

(ik, met schaamrood): Dank u wel voor de informatie, en nog een fijne jaarwisseling. En misschien tot ziens..

Schrijver: Ton Hettema, 29 december 2018


Geplaatst in de categorie: geld

3.5 met 4 stemmen 296



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Max
Datum:
30 december 2018
Beste Ton, gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal! De SVB heeft Speciaal Voor Bejaarden een pot met Spaargeld Vol Beloften; spijtig alleen dat die Senior Vijandige Beursvloer je geen soelaas kan bieden...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)