Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Gesprek met de Minister President

Meneer Rutte. Wat zijn we blij dat u zich in heeft kunnen houden met Oud en Nieuw.
Zeker Meneer Trawant, want anders hadden die klootzakken wat kunnen beleven hoor.
Maar dat is toch geen ministeriële uitdrukking?
Voor deze keer wel. De mensen in het land moeten weten dat er een premier is die de mouwen op wil stropen.
U was er op af gestapt?
Op af gestapt? Ik was er in gevlogen, ik had ze van Jetje gegeven, een watjekouw verkocht van heb ik jou daar.
Maar als MP..
Kan ik dat inderdaad niet doen, hoezeer mijn handen ook jeuken. Dus ik ben om 12 uur en verder de hele nacht maar met de gordijnen dicht binnen gebleven, lichten uit, deur op slot, want stel dat ik niet voor mezelf in zou kunnen staan.
U lijkt me anders geen echte straatvechter.
Daar kunt u zich lelijk in vergissen Meneer. Ik ben topfit, een en al spieren en meerdere sixpacks, dat zie je niet in die treurige confectiepakken, maar als ik tijdens vergaderingen mijn highkicks laat zien dan sidderen de kabinetsleden.
Oh ja?
Vooral die kale vetklep van een Grapperhaus. Even sparren Ferdinand zeg ik dan. Voor de grap natuurlijk, want ik ken mijn eigen kracht niet.
Kooivechten ook?
Zeker! In mijn volière, daar ga ik als een beest tekeer.
Martial arts?
Allemaal ook shu wu
U bedoelt Wu Shu
Die ook.
Welke Dan?
Nou die.
Ik bedoel welke graad u bereikt heeft
Een hele hoge, daar kunt u van op aan.
Meneer Rutte Ik geloof dat u een beetje aan het opscheppen bent.
Natuurlijk Meneer Trawant, mijn kiezers zijn boos, dus ik ook. Maar we doen er straks niets aan, zoals elk jaar, dus gewoon een paar weken pappen en nathouden en wachten tot eind van het jaar.
Dus u kletst maar wat.
Zeker dat is mijn vak , ik kan nog geen pak melk hooghouden, maar ik lul u zo omver.
Dat geloof ik best ja.
Zal ik u mijn cirkelredenering nog eens laten horen , mijn verdwijnbabbel, mijn sigaar uit eigen doospraatje, of nog beter mijn ‘daar heb ik geen herinnering aan’ smoesjes.
Nee laat u maar, ik weet genoeg.
Maar u heeft mijn ‘Ik ga zeker niet naar Europa’ leugentjes nog niet gehoord.
Vast wel. Dag meneer Rutte!
Insgelijks.

Schrijver: Trawant
12 januari 2019


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.8 met 8 stemmen 121



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Nemo
Datum:
12 januari 2019
..."en wederzijds, meneer Vullings! Moest na dit interview even onbedaarlijk hard lachen (met de ramen dicht, anders wordt Ferdinand wakker)"
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 januari 2019
Werkelijk heel erg hilarisch en inderdaad, niet te geloven dat de president van Nederland zulke ordinaire straattaal bezigt om zijn stemmers te misleiden. Hij verlaagt zichzelf tot hetzelfde, agressieve niveau van die hooligans, waarmee hij het geweld an sich verheerlijkt. Datzelfde denk ik ook wel eens van het politiegeweld.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)