Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontsnapt

Achteraf gezien was het al fietsende een bijzondere gewaarwording deze ochtend toen aan de Grintenbosweg ter hoogte van de Geukerdijk een buizerd opdook die evenwijdig met me meevloog en een prooi in zijn klauwen meedroeg. Een klein vogeltje met een groene staart, naar bleek toen het plots op zo’n vijf meter hoogte loskwam en, als een zelfsturend projectiel uit een laagvliegende bommenwerper, een nieuwe vrijheid ten geschenke kreeg. Luid kwetterend, verbaasd misschien wel, fladderde het slordig door mijn blikveld. ‘Jij hebt echt mazzel vandaag,’ riep ik het op het oog ongeschonden diertje, dat in allengs snellere vaart een veilig heenkomen zocht, nog na.

Schrijver: Patrick Schuiling, 14 januari 2019


Geplaatst in de categorie: landschap

5.0 met 1 stemmen 1.225



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
29 januari 2019
Email:
hmessielive.nl
Dag Patrick, ja, opeens een stem uit het verre verleden...
Wat een geluk dat je dit vogeltje hebt zien ontsnappen uit de klauwen van zijn belager! De buizerd is vergeleken bij de valken een stuntelige jager, en kan eigenlijk alleen maar prooien vangen door er bovenop neer te duiken.
Een zeer unieke hartenkreet!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)