Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ze zijn zo nietig als ze ziek zijn...

Zo ligt onze kleindochter in het ziekenhuis, tien jaar en dit is al de tweede keer....mam, Jasmijn moet worden opgenomen en ik praat even met mijn eigen kind. Zeg haar nog: ik neem de vaste lijn mee naar bed, want de mobiel gaat nooit mee naar de slaapkamer...

Het wordt aan twee kanten een onrustige nacht, niet omdat ze ernstig ziek is, maar ja, voor zweetvoeten gaat ze natuurlijk ook niet! Terwijl we vandaag eigenlijk zouden uitslapen, zijn we vroeg wakker en zodra ik wakker ben, gaat de koffie aan, ben ik met al mijn gedoe met anderhalf uur klaar en zeg: ik ga weg hoor!

Nee opa hoeft niet mee, die is thuis en maakt zich op hele andere manieren nuttig, maar dochter en kleindochter hebben de nacht in het ziekenhuis doorgebracht en dus rijd ik tien minuten om de oudste even de kans te geven een luchtje te scheppen....

Ik doe een spelletje met de zieke, mamma is met een kwartiertje terug en ook zij moet het spelletje spelen, een potje thee spelen, gratis bij de thee meegekregen, ideaal nu! Wanneer pappa en broer en zus binnenvallen, zeg ik: dan ga ik naar huis, de kamer is niet berekend op zoveel mensen en dus vertrek ik na ruim twee uur....

Ik hoop dat je snel opknapt Jasmijn, beterschap en een knuffel van Oma.

Schrijver: An Terlouw, 10 februari 2019


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 67



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)