Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Schuilen bij "Anvers"

Men moet ervan kunnen houden om bij Café "Anvers" aan de Oude Markt te vertoeven. Het interieur van de zaak is behangen met misschien wel wat merkwaardige posters en attributen; alle reminiscenties aan België, zoals foto's van het Belgische Koningshuis. Toen de klimaatproblemen ook in Tilburg hoogtij schenen te vieren en een felle storm buiten regeerde, schuilde ik met mijn allerliefste collega van veertig jaar her bij "Anvers". Een oranje trui omhulde haar fragiele lichaam en zij, die van collega vriendin is geworden, munt tot op de dag van vandaag uit door de zachtmoedigheid waarmee zij naast me stond en waarom ik haar de hemel in prijs.
En zo was ik eens, in lang vervlogen tijd, de typiste aan de zijde van haar, de secretaresse. Bij "Anvers" deelden we ons wel en wee, ons geluk en ons verdriet tot we ons weer waagden in de kou buiten, die onze lichamen doordrong.....

Schrijver: I.Broeckx, 15 maart 2019


Geplaatst in de categorie: vriendschap

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 56



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)