Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Aan het opportunisme! (Over de snelweg, de roulettetafel, de paardenrace of de kweekvijver)

Ze zag de vrachtwagens passeren met die stoere jongens achter het stuur en onveranderlijk het woord "logistics" op de lange en brede laadbak en de naam van de transportonderneming, alsof men reeds met deze forse letters probeerde weer te geven dat men zoveel karakter bezat; kortom; ze zag de auto's passeren toen hij weg was; schijnbaar voorgoed in verre sferen; toen hij terug was zag ze ze voorbij komen en toen hij opnieuw schijnbaar voorgoed vertrokken was, vestigden haar blikken zich nog altijd op de snelweg naast haar flatje, als was dit verkeer het enige teken, het enige bewijs dat er nog toekomst en veiligheid en stabiliteit bestonden in dit leven.....

Als een onwillige, maar handige, slimme en onbeschaamd opportunistische gokster aan de roulettetafel van het leven stapelde ze na zijn vertrek haar fiches op, op willekeurige nummers. De "revenuen" zouden zich wel vanzelf aan haar openbaren. En als toeschouwster bij de onzinnige en zinloze paardenrace van het leven wedde ze, eveneens opportunistisch, op de "paarden" die overleefden, die nog wel aan de race deelnamen......

Schrijver: I.Broeckx, 8 mei 2019


Geplaatst in de categorie: misdaad

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 461



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)