Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een alledaagse scheiding...

Het is zo vanzelfsprekend geworden...zo banaal bijna.
Een scheiding is zo ongeveer het allerergste wat iemand kan overkomen.
Tenminste, als je over gezond verstand beschikt.
Degene die hier licht overheen gaat en bijna als vanzelf in een andere relatie sukkelt, zal nooit het geluk vinden.
In de ogen van degene die achterblijft en dit nooit gewild heeft, lijkt het misschien wél zo.
Maar dan vergeet je toch de factor 'terugwerkende kracht'...
Er komt een moment waarop zo iemand keihard met z'n verleden wordt geconfronteerd.
Dat kan snel zijn, misschien tijdens een ziekte...maar ook járen later spookt het nog door hun hoofd.
"Door mijn schuld is er een deel van hun en mijn leven mislukt.
Mijn ex heeft eronder geleden en mijn kinderen zijn een deel van hun jeugd kwijtgeraakt.
We zijn met z'n allen van de sociale ladder gedonderd énkel en alleen omdat IK op dat moment mijn zin wilde doordrijven."

En nee, hoor! Deze verloren tijd, de feestjes, het samen-uit-samen-thuis-gevoel, de leuke vakanties samen, het gewoon samen oud worden...
komt NOOIT meer terug.

Schrijver: frans, 2 september 2006


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.2 met 10 stemmen 1.013



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)