Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Cosmetisch drama

Normaal lijkt een kind op z’n ouders, het kind van Anna en Jozef zojuist geboren, heeft een grote neus en enorme oren en lijkt niet op z’n familie.

“Het lijkt op jou Anna, vroeger vóór je cosmetische operatie, toen we je Dombo noemden, naar het vliegende olifantje van Disney”, roept haar jongere broer Hans en zwaait met een oude foto van zijn zus als kind, met grote neus en flaporen.

Haar man Jozef, erg van streek als hij de foto ziet, heeft het gevoel dat hij jaren met een onbekende heeft geleefd. Hij voelt zich bedrogen door z’n vrouw en haar familie en de relatie glijdt in een grauwe diepe crisis.

Bijna iedereen verzwijgt iets uit z’n verleden. Geheimen van partners komen vroeg of laat aan het licht en altijd ongelegen. Bij een serieuze relatie moet men die tijdbom neutraliseren op een moment dat de schade beperkt en herstelbaar is, maar de moed ontbreekt en van uitstel komt afstel.

Schrijver: Custor
Inzender: Janneke Koster Baas, 14 november 2010


Geplaatst in de categorie: huwelijk

2.0 met 9 stemmen 938



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)