Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De schone wereldbol.

Het leek of zijn hoofd de vorm had van een wereldbol en dat zijn hoofd een beetje licht uitstraalde. zijn ogen waren als zeepjes, ik kon niet goed zijn ziel zien omdat hij zeep in zijn oogjes had.
Mijnheer Globe werd geconsulteerd door veel ontdekkingsreizigers en ook Wim ging er naar toe.
Eenmaal in zijn huisje aangekomen struikelde hij bijna over zijn microscoop maar het bezeerde hem niet.

Meneer Globe vroeg Wim kunt u iets vertellen over de schone aardbol?
Heet u Wim of Vim? Wim. De aardbol is een schotel met melk erin voor de poes
Er zijn vele mysteries onopgelost zei mijnheer Globe.
Bijvoorbeeld het landje Zwitserland, ik heb geen flauw idee waarom dat landje Zwitserland heet en bijvoorbeeld geen glanzend knoopje van moeder.
Nu om te beginnen lijkt Afrika op het hart, Afrika is het hart van de wereld.

En dan ziet u in het oosten een oud werelddeel van staart tot hoofd,van voeten tot hoofdhaar, een oude geknielde man is dat, dat is de oude wereld van Papoea Nieuw Guinea tot Noorwegen.

Oh de Scandinavische landen is het lange hoofdhaar wat een gezicht mooi maakt van het hoofd van de oude wereldman.
Europa is het hoofd.
Europa is het hoofd van de oude wereld.
Zwitserland de kaken.
En ha,ha,u begrijpt het al!
Brussel is het alziende en controlerende oog.

Brussel is geheimzinnig he, meneer Globe?
,Ja, Brussel is het politieke oog.
In Brussel ligt een pukkel, en dat is Ukkel en daar ligt het zonneobservatiecentrum van Europa waar sterrenkundigen met hun sterrenkijkertje onze lieve zon bestuderen op zwarte pukkels en vlammetjes, maar dat terzijde!Zonnevlekjes bedoel ik.
Noorwegen is het regenparapluutje.
Zweden de bloemetjes op de paraplu.
Finland is de telefoon van de oude wereld.

Europa is het hoofd, Rusland de rug.
En dan lieve bezoeker is China de bekken van de oude man, China kan nogal goed draaien, alles van een verschillend perspectief zien.
China kan draaien. India is de heilige Phallus van de oude wereld
Nu dan is er ten oosten van India Pakistan, dat landje is de blaas van de oude wereld.
Dat landje waar de grote Indus stroomt is het blaasje van de oude wereld.

En wat zijn dan de nieren van de oude man, de oude wereld meneer Globe?
Oezbekistan en Afghanistan.
Iran is de lever.
Saoedi Arabië vormt de krachtige longen van de oude wereld.
Bij Cambodja en Thailand en Myanmar beginnen de bovenbenen, en Indonesië zijn de knieën en Papoea New Guinea zijn de voeten.

Kijk maar op uw wereldbolletje!
Nu tegenover de oude wereld, die een man is,hij is de oudst geschapen wereld en heet Adam staat de nieuwe schepping, Eva, de nieuwe wereld.
Weet wel dat het brein der oude wereld in Europa ligt.

Europa heeft dus altijd de macht?
De politieke macht?
Uit Europa komt de fantasie.

Tegenover de oude wereld staat Amerika de nieuwe wereld.
Zij is Eva.
Vuurland, helemaal onderin Chili en Argentinië zijn haar voeten. Haar benen zijn hogerop Argentinië en Chili.
Haar schoot is Uruguay, Brazilie haar buik zwanger van spiritualiën.
De Caribische eilandjes haar boezem.
Mexico haar hele lange hals.
De USA zijn de kaken en de tong van een vrouw.
En tenslotte is Canada haar brein diep en alomvattend.

En Nieuw Zeeland is het wiegje ver weg.
In Nieuw Zeeland hipt een zielig vogeltje rond, de kiwi.
Dus de baby van de wereld wordt altijd in het wiegje van de wereld Nieuw Zeeland geboren?
Die baby is dan Australië die in het wiegje Nieuw Zeeland ligt onder verre sterren.

Australië ligt op de kop, en een baby komt op de kop in de wereld.

Schrijver: cornil, 14 september 2011


Geplaatst in de categorie: wereld

4.0 met 1 stemmen 291



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)