Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Genieten

Wouter zat tevreden in zijn rookstoel en las de avonturen van Tom Poes. Ook op de televisie keek hij vaak naar tekenfilms, vooral van Mickey Mouse en Donald Duck, daar genoot hij van. De andere programma´s, zoals het journaal en misdaad vermeed hij zoveel mogelijk, maar Mien was weer gek op cowboy films en knokken in de saloon en leefde ze helemaal mee door het uiten van kreten.
''Hé ouwe, ik kwam net Wim de gelovige bij de bakker tegen en hij was zo blij, dat de PvdA weer in de opiniepeilingen was gezakt en dat Cohen opgestapt was. Hij bulderde van het lachen, zo fijn vond hij het.''

''Geen vrolijk nieuws Mien, want ik mocht Cohen wel, dat hij weg is is niet om te lachen, maar het valt mij op, dat er tegenwoordig zo weinig te lachen valt, vanmorgen in de bus ook, iedereen keek strak voor zich uit. Ook op de televisie valt niet veel meer te lachen, zelden zie je een lachfilm, het is allemaal droefheid en misdaad. Weet je wat hielp, Mien? Plotsklaps begon ik zonder een aanleiding in de bus hardop te lachen en weet je wat er gebeurde?''
''Nou, dat weet ik wel, sommigen tikten met hun wijsvinger op hun voorhoofd.''
''Niet waar, want achter mij begonnen ook mensen te lachen, leuk hé?''
''Logisch, om een gek lacht iedereen.''
Hij gaf louloene en ging verder met zijn verhaal:

''Toen ik de bus was uitgestapt en de supermarkt in ging, weer hetzelfde liedje. Niemand keek vrolijk, geen lachje te zien. In de rij voor de kassa, keek ik de dame voor mij heel vriendelijk aan en ze deed hetzelfde naar mij. Dus het helpt wel, wees vriendelijk tegen iedereen en je krijgt het terug."
"Je weet het mooi te vertellen, maar hier in huis kijk je meestal als een kniesoor, maar als Carla hier is ben je een en al aardigheid, knuppel.''

''Moet je eens horen darling, vanaf nu gaan wij positief denken en genieten van het moment. Ik lees nu de avonturen van Tom Poes en daar geniet ik van. Vanmorgen genoot ik bij het opstaan, dat ik jouw weer zag.''
''Dat lieg je, want je keek niet eens naar me, maar je was wel aan het schelden op de hele rot bende in de wereld, dat noem ik geen genieten.''
''Je hebt gelijk, een punt voor jou.''
Mien schudde haar hoofd en liep naar de keuken en dacht, mijn kerel wordt lijp. Toen ze terug kwam met de koffie, begon hij weer:

''Ik weet een mop, moet je horen, de dokter zegt tegen Kees, die altijd doof was geweest en nu op z'n 73ste verjaardag een gehoorapparaat heeft gekregen.
''Uw familie zal wel blij zijn dat U nu alles kunt horen.''
Kees:
''Ik heb het ze nog niet verteld, maar ik heb al drie keer mijn testament veranderd.''
Ze kon er niet om lachen.

Schrijver: kees niesse, 23 februari 2012


Geplaatst in de categorie: overig

-1.0 met 1 stemmen 120



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)