Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een avondje gezellig uit eten.....

De spare ribs namen zijn bord voor negentig procent in beslag en ik vroeg me af wat zijn maag ermee aan moest, zoals ik me afvroeg hoe ik de avond met hem door moest komen....
In het halfduister van het restaurant moesten we schreeuwend ons gesprek in stand houden dat leek weg te zinken in het niets om weer op te leven als we het als een drenkeling met vereende krachten ophesen uit de denkbeeldige woeste golven waarin het ten onder dreigde te gaan
Zo kwamen aan de orde in de bonte rij van gespreksonderwerpen die elkaar opvolgden als vermoeide soldaten die elkaar vervangen op een wachtpost; zijn onherroepelijke psychische ziekte en hoe hij zich met man en macht daartegen wapende, maar tevergeefs (ik probeerde meelevend te zijn) en het bonte, veelkleurige, zomerse leven op een camping ergens in Noord-Holland, onvoorstelbaar ver verwijderd van het winterse seizoen waarin we ons bevonden.
Gedurende de gehele avond wierp een andere tafelgenoot hardnekkig en onvermijdelijk blikken in mijn richting die ik kon ontwijken noch beantwoorden en wentelden aan het plafond rusteloos en onvermoeibaar de wieken van drie onversaagde ventilators.
Maar gelukkig hadden ook de wijzers van de klok van de oude Heikese kerk, die onverstoorbaar al eeuwenlang hoog uittorent boven het strijdtoneel ver beneden haar, traag maar onstuitbaar rondgecirkeld over haar wijzerplaat zodat een laat uur aan mij toestond huiswaarts te keren.....

Schrijver: I. Broeckx, 22 oktober 2014


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

2.0 met 1 stemmen 89



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)