Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Geduld is een schone zaak (vervolg huurdersperikelen)

Wat ik aan zag komen staat te gebeuren. Mijn bestelde screen kan volgende maand geplaatst worden net nu ik een toezegging heb dat er nog een allerlaatste poging gedaan wordt om mijn lekkage te verhelpen en indien dit niet lukt ik een nieuw(e) kozijn(en) geplaatst krijg. Indien ik nog vragen had naar aanleiding van de ingesproken voicemail van de verhuurder mocht ik terugbellen tijdens kantooruren van maandag tot en met donderdag. Het bericht heb ik opgenomen omdat dit na opslaan in de voicemail automatisch na zeven dagen verdwijnt. Dit bericht dateert van 16 augustus. Eerder had ik geen vraag, nu dus wel want wat moet ik met de plaatsing van dit screen aanvangen? Laten plaatsen en wanneer de verhuurder er aan toe is om het kozijn te vervangen het er weer af laten halen? Of de plaatsing maar on hold zetten? Weet überhaupt niet of dit ook mogelijk is. Je begrijpt hoe super frustrerend dit hele gedoe is en dat ik bij het schrijven van de titel ‘geduld is een schone zaak’, eigenlijk liever even lekker los wil gaan qua boosheid.

Wat mij verbaast is de onprofessionaliteit om dit soort toezeggingen in te spreken op voicemail in plaats van dit bijvoorbeeld te mailen. Heb al eerder aangeven bij de verhuurcorporatie dat ik via mail contact wil en heb dit nu middels een klacht en verzoek neergelegd. Onlangs vernam ik van de huurdersadviesraad dat de communicatie van mijn verhuurder slecht verloopt. Als zij dit al zeggen dan voel ik mij in ieder geval gesterkt. Neemt niet weg dat ik geen idee heb hoe dit nu verder gaat verlopen. De persoon die ik mag bellen voor vragen is vaak telefonisch moeilijk te bereiken. Wanneer, als, hij vandaag terugbelt zal ik opnieuw benadrukken dat wat wij bespreken ik dit ook via mail bevestigd wil zien gezien ik dit verhaal ook al heb neergelegd in mijn schrijven van klacht, verzoek.

Ik zucht nog maar eens diep en heb dus geen idee hoe dit verder gaat verlopen. Dat ik in de toekomst meer strubbelingen met deze verhuurcorporatie kan krijgen is niet ondenkbaar. Wat mij het meest stoort aan de organisatie is dat zij uitdragen voor wonen en welzijn te zijn. Het lijkt mij nogal een contradictie wanneer je dus een woning verhuurt met lekkage, dit jaren laat slepen, de verhuurder hier steeds hinder van ondervindt en bot vangt als het gaat om adequaat handelen van de verhuurder om het probleem gewoon op te lossen.
En dan kom ik natuurlijk weer uit bij geld. Uiteindelijk draait het om kosten. Naar ik heb vernomen heeft het hofje waarin ik woon destijds bij de bouw het voorgenomen budget flink overschreden. Dus naar alle waarschijnlijkheid zitten zij er niet op te wachten om er nog meer geld aan te spenderen. Mijn geduld wordt wel zeer sterk op de proef gesteld.

Schrijver: Jet Rood, 27 augustus 2024


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.8 met 4 stemmen 30



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)