Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Miljarden.

De magneetzweeftrein gaat het Noorden miljarden kosten, aldus Hans Alders (Commissaris der Koningin in Groningen).

Als het Noorden een zweeftrein wil, dan moeten de drie noordelijke provincies er ook voor bloeden. Ze zullen zelf miljarden moeten ophoesten, zo betoogde dat enige tijd geleden Commissaris der Koningin Hans Alders.

Volgens Commissaris Alders moet het Noorden fors in de buidel tasten om de zweeftrein naar het Noorden toe te krijgen. ‘We praten dan niet over honderden miljoenen maar over miljarden. Als we principieel niet bereid zijn tot zo’n regionale bijdrage, dan is het morgen over’, aldus de Groningse Commissaris. Alders zei dit in zijn functie van voorzitter van de stuurgroep Zuiderzeelijn, tijdens een vergadering van de interprovinciale Statencommissie in Assen.

Alders gaf niet aan op welke wijze het Noorden aan de miljarden moet komen, aldus het Nieuwsblad van het Noorden. Eén van de mogelijkheden zou kunnen zijn de verkoop van aandelen Essent; maar onlangs bleek dat het daar niet de geschikte tijd voor is.

(bron: NvhN 08 05 2001)

Schrijver: NvhN
Inzender: JM, 5 december 2001


Geplaatst in de categorie: economie

1.0 met 71 stemmen 3.488



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)