Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

LUI LIESJE

Liesje is zo lui dat ze tot Slapend Lid is benoemd van de Vereniging Bezint en Sluimer Zacht.
Een delegatie van de Vereniging verscheen aan haar bed om haar het oorkussen te overhandigen, maar slaagde er niet in haar wakker te maken.
De Vereniging overweegt haar tot Slapend Erelid te bevorderen.
Als het besluit tenslotte is genomen (met alleen de heer Miers als tegenstemmer, die wordt geroyeerd) zit Liesje al in bad.
De leden van de delegatie drogen haar af, kleden haar aan en dragen haar naar het glazen bed op wieltjes dat buiten staat te wachten. Het hele land is op de been. Liesje draagt haar mooiste jurk en gaapt hartveroverend.
Alle moeders sporen hun kinderen aan het voorbeeld van Liesje te volgen en te proberen net zo lui te worden als zij. Alle kinderen vallen in slaap.
Een slak rent voorbij. Dat komt hem op een forse boete wegens rustverstoring te staan, uitgedeeld door hoofdagent Miers.
Het is de enige wanklank op het feeszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz-
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....


Zie ook: http://www.bloggen.be/ikdenkhetmijne

Schrijver: Katja Bruning, 11 februari 2002


Geplaatst in de categorie: algemeen

1.6 met 7 stemmen 694



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)