Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een stil weekendje

Heeft u dat nu ook wel eens.
Alles lijkt van een leien dakje te gaan.
Iedereen kan dan meegenieten van die bijzondere dag.
Op straat word je herkend en zelfs nageroepen.
“He ben je doof, of zie je me niet?””
Ik geniet van die dagen.
Een mens weet dan dat hij leeft en erbij hoort.
Niet gemist kan worden zelfs.
Iets mooiers kan er toch niet bestaan.

Dit weekend ben ik alleen en vind dit erg moeilijk.
Toch zijn er gelukkig die fijne dagen, die in mijn herinnering staan gegrift.
Ik overdenk ze op een dag zoals vandaag.
Misschien is het wel goed, af en toe een mindere dag.
Dan waardeer je in elk geval de betere dagen.
Deze morgen ben ik aan de gang gegaan hierboven.
Daar lag namelijk allemaal kleding voor de winter.
Het moest uitgezocht en de kast diende opnieuw ingeruimd te worden.
Ik ben er geruime tijd mee bezig geweest en bedacht me dat ik eigenlijk genoeg aan kleding heb voor de winter.
Inmiddels ben ik klaar en weer beneden gekomen, heb een voldaan gevoel over mijn ""opruimwoede"".
Ik verdien een kop koffie, alvorens ik iets nieuws verzin, waarmee ik de dag vul.
Eigenlijk is het wel handig dat een mens tamelijk creatief is, bedenk ik me nu.
Zo kan ik bijvoorbeeld gaan dichten, tekenen, schilderen, puzzelen enzovoorts.
Toch besluit ik, dat ik eerst een verjaarskaart op de bus moet doen.
Natuurlijk moest ik hiervoor een postzegel kopen, waardoor ik in onze buurtwinkel belandde.
Ergens anders is hier geen postzegel te koop.
Heel gevaarlijk zo een winkel, als men zich een beetje verveelt.
Je ziet dan allerlei lekkere dingen liggen, die je natuurlijk zou kunnen gaan kopen.
Nee, de zelfdiscipline is dus uit mijn tenen naar boven gehaald, dus heel rustig maak ik mijn ronde.
Wel sjoemel ik enigszins en besluit dat het echt wel verantwoord is een paar van die lekkere yoghurttoetjes aan te schaffen.
Voor ’s avonds mezelf op een toostje te trakteren is ook niet slecht.
Het volgende artikel is dus Brie en dan toostjes, want ik weet dat er thuis nog gewone kaas ligt.
Er ligt een lekker wiener schnitzeltje in de aanbiedingsbak. Dat is echt heel lang geleden dat ik dat gegeten heb.
Ik besluit dat in elk geval mee te nemen, dat scheelt me een hoop werk.

Nu ben ik dus weer thuis en bedenk me, dat ik wel heel veel heb meegenomen.
Hoe dat allemaal in mijn karretje is gekomen, ben ik vergeten.
Maar ik kan u wel verzekeren dat die yoghurt toetjes erg lekker zijn.

Schrijver: Eva Mensch, 8 oktober 2005


Geplaatst in de categorie: overig

1.6 met 8 stemmen 1.273



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
ryu
Datum:
10 oktober 2005
Sorry, maar ik snap dit stuk niet. Wat is de plotlijn? Waar blijft de punchline. Gaat dit over simpelweg genieten? Het is enorm herkenbaar, maar ik snap niet wat de strekking van het stuk behelst.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)