Inloggen
voeg je column toe

Columns

De koning van Zwolle

Hij zou fysiek contact hebben gezocht met een medewerker van de club nadat hij was overgeslagen bij het uitdelen van de bitterballen.
Hij zou een jeugdige stagiaire op de club seksueel hebben geïntimideerd ("Ga je mee een ritje op de achterbank maken?").
Hij zou hebben geweigerd de jas van de sponsor te dragen.
Hij zou zijn auto verkeerd hebben geparkeerd.
Hij zou met modderige voetbalschoenen het tapijt in het stadion hebben bevuild.
Hij zou zich in de media negatief over de club hebben uitgelaten.
Hij zou hebben geweigerd wedstrijdvoorbeschouwingen voor sponsors te houden.
Hij zou de telefoon hebben opgenomen als 'de koning van Zwolle'.

De lijst van incidenten met trainer Jan Everse is lang. Althans: volgens het bestuur van FC Zwolle, dat hem onlangs op non-actief stelde. Het bitterballenincident zou de bekende druppel zijn geweest. Op televisie wilde de voorzitter één ding even heel duidelijk stellen: het ging niet om bitterballen, maar om kaas en worst. Laten we ons inderdaad bij de feiten houden. Everse en Zwolle vechten de zaak verder uit voor de arbitragecommissie, waar de club aan de hand van veertig punten duidelijk probeerde te maken waarom het van de trainer af wil. Veertig! Ik kom niet aan de overige 32, maar dit zouden zomaar enkele andere punten kunnen zijn geweest:

Hij zou de wc-bril niet omhoog hebben gedaan als hij een kleine boodschap deed.
Hij zou de opstelling op het bord hebben geschreven in een vrijwel onleesbaar handschrift.
Hij zou zijn clubonderbroek niet altijd hebben aangetrokken.
Hij zou zijn clubonderbroek niet altijd hebben uitgetrokken.
Hij zou avances hebben gemaakt in de richting van de vrouw van een van de sponsors ("Hou jij van zuurstokken?").
Hij zou hebben gevraagd om mosterd bij de kaas.
Hij zou hebben gevraagd om mosterd bij de bitterballen.
Hij zou hebben geweigerd een column te schrijven voor het programmaboekje.
En last but not least: hij zou zijn remsporen nooit hebben verwijderd na het doen van een grote boodschap.

Schrijver: Quirijn Metz, 31 maart 2009


Geplaatst in de categorie: sport

4.1 met 8 stemmen 544



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)