Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

HIj wist niet wat een condoom was

Het was een warme zomeravond in juli. Langzaam begon het te schemeren. Op straat werd het al stil. Toen Wouter naar buiten ging om zijn fiets in de schuur te plaatsen zag hij een meisje voor de deur van buurvrouw Carla staan. Dat vond hij vreemd. Ze zag er slank uit en hij schatte haar ongeveer twintig. Nieuwsgierig als hij was ging hij meteen naar het voorkamertje om naar haar te loeren. Mien had de koffie klaar en riep:
''Wat voer je daar uit?''


''Kom eens, er staat een griet bij Carla voor de deur'', riep hij.
Ze kwam het kamertje in en keek ook naar buiten, en zei:
''Dat is waar ook, het is Wendy een nichtje van Carla. Ze past op de poesen. Carla is naar haar moeder in Eindhoven en komt morgen weer thuis.''

Mien ging weer naar de kamer en zette de televisie aan, maar Wouter was zo nieuwsgierig, dat hij bij het venster bleef staan. Ook het meisje stond nog buiten. Hij vond haar mooi en kon zijn ogen niet van haar afhouden. Ze droeg een korte lichtgroene rok, net boven haar knieën en een lichtblauw jumpertje. Ze had lang blond krullend haar, werkelijk een pracht verschijning, vond hij.

Opeens zag hij een jongeman aan komen lopen, niet veel ouder dan het meisje. Zij scheen weldra het huis van Carla binnen te gaan, maar werd net op tijd aangesproken door de jongeman, knap van uiterlijk en met donker achterovergekamd krullend haar. Wouter hoorde hem zeggen:
''Hallo schatje, je hoeft niet bang te zijn. Mag ik je wat vragen?''
Deze woorden van de jongeman stelden haar kennelijk gerust, want ze bleef buiten staan.

''Ga je gang, jongeman'', zei ze.
''Heb je voor mij een doosje lucifers, want mijn pijp is uitgegaan?''
''Natuurlijk, ik zal een doosje lucifers voor je halen en het je geven.''
Intussen was hij bezig de tabak in zijn pijp te stoppen. Daar kwam ze weer en gaf hem een doosje lucifers.

De jongeman deed zijn handelingen zo langzaam mogelijk om maar bij haar te zijn.
Hij schoof het doosje open en pakte een lucifer en zag ook iets rond van rubber. Toen hij het doosje terug gaf vroeg hij wat dit was.
''Zal ik je vertellen lieve jongen, dat is een condoom.''
''Waar is dat voor?'', vroeg hij.

''Zeg jongeman, hoe oud ben jij eigenlijk. Je weet toch wel wat een condoom is?''
''Nooit van gehoord'', zei hij.
''Nou, dan zal ik het je uitleggen, kom maar binnen'', en hij liep met haar mee.
Wouter had het allemaal gezien en gehoord en ging de huiskamer in.

Zij: ''Ben je daar eindelijk. Schenk zelf maar koffie in, boterletter'', en ze keek verder naar een paardendief, die opgehangen werd aan een boom.

Hij: ''Moet je eens horen, er kwam een jongen naar haar toe en die vroeg haar om een lucifer, want zijn pijp was uitgegaan. Ze gaf hem een doosje en hij zag iets van rubber in het doosje en vroeg haar wat dat was. Ze zei, dat het een condoom was, maar daar had hij nog nooit van gehoord. Toen riep ze hem binnen om het hem uit te leggen. Buurvrouw zou dat niet goed gevonden hebben, hé?''
''Ík waarschuw je die meid niet te verraje, lummel.''

Hij moest glimlachen en schonk voor ieder een borrel in.
''Proost'', zei hij.
Even later gingen ze naar de slaapkamer. Toen ze in bed lagen hoorde Wouter iemand kreunen.
''Hoor jij dat ook, darling? Die twee zijn bezig.''
''Nou en, laat gaan, ze zijn nog jong.''
''En wij dan, het is al weer drie maanden geleden.''
''Wij gaan slapen ouwe, welterusten'', en meteen keerde Mien zich om.

Schrijver: kees niesse, 17 oktober 2013


Geplaatst in de categorie: humor

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 249



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)