Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een vrijwilligster voor de vrijwilligster (?)

Ze had zich gemeld om mij bij te staan in mijn eenzaamheid en doelloze projecten. Ik had daarop verklaard:"Je hebt gesolliciteerd; ik kan je zeggen dat je aangenomen bent."

Spoedig bleek zijzelf de hulpbehoevende te zijn, maar niet ongaarne probeerde ik haar te bedienen met de weliswaar geringe wijsheid en de raadgevingen die mijzelf niettemin in mijn lange, voorbije leven ten deel zijn gevallen, en niet zonder resultaat.

Ze droeg frivole mini-jurkjes en allerminst waren de jeugdige charme en schoonheid van haar geweken op haar zevenenveertigste....

En zo gingen we op pad en bezochten theater, café, restaurant en muziekuitvoering. Ze strompelde trouw voort aan mijn zijde; we groeiden uit tot goede kameraden en onze vriendschappelijk gedeelde toekomst ontvouwde zich voor onze ogen......

Schrijver: I.Broeckx, 3 maart 2018


Geplaatst in de categorie: vriendschap

5.0 met 1 stemmen 57



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Bjarne
Datum:
3 maart 2018
Ik heb hetzelfde meegemaakt, en het hele project weer afgeblazen omdat ik het denkniveau van de jongeman in kwestie erg onplezierig vond en me ongemakkelijk begon te voelen in mijn eigen woning.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)