Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bedelen

Bij een voorgaande gelegenheid had ik zijn enorme, gigantische buik geobserveerd die bol stond boven de aangesnoerde broekriem en toen mijn onrust en nood om mijn financiën hoog waren opgelopen had ik hem door de telefoon gesmeekt: "Hans, ik moet je een brutaal en onbeschaamd, maar eenmalig verzoek doen: "Kun je me vijftig euro schenken?"

Bij gratie Gods mocht ik daarop naar het chique huis aan het Theresiaplein komen en de oranje envelop die inderdaad het geld bevatte, in ontvangst nemen.

De portemonnee wordt zelden geopend hoezeer ook het geld in feite een dood ding is en een uitvinding van macht en wantrouwen en nietszeggend.

Geld is geen vriendschap, geen liefde, geen ontwikkeling,
geen kunst, geen (edel)moedigheid, geen heldhaftigheid,
geen wijsheid en nog zoveel meer is het niet.

Is de regering zich ervan bewust dat de gehele last van de economische crisis is afgewenteld op de schouders van de zogenaamd "zwakkeren in de samenleving" maar in feite de meest kwetsbaren en wellicht de meest gevoeligen?

Schrijver: I.Broeckx, 20 september 2017


Geplaatst in de categorie: geld

4.0 met 1 stemmen 61



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)