Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen over muziek

Blutengel - Lucifer (Hexentanz Festival 2014, Losheim)

Blutengel is een Duitse band, die is ontstaan uit het project 'Seelenkrank', nadat Christian Pohl besloten had om lid van de band te worden. De band is in 1998 opgericht. De teksten zijn vooral in het Duits en Engels geschreven en ze worden door vrouwen en mannen gezongen. De thema's zijn meestal liefde, vampirisme, seks, fetisjisme, dood en onsterfelijkheid.

Op 22 februari 1999 verscheen het debuutalbum 'Child of Glass', met o.a. 'Beauty of Suffering', 'Goddess of Lies', 'No God' en 'Das Blut der Ewigkeit'. De zangeressen waren Kati Roloff en Nina Bendigkeit. Kati had een relatie met Chris Pohl gehad, waardoor de muzikale samenwerking vroegtijdig eindigde. Nina werd in 2000 door Gini Martin vervangen, die op 'Seelenschmerz' en 'I'm Alive Alone' zong. In 2002 vertrok ze samen met Kati en vormde ze samen met haar de electropopgroep Tristesse de la Lune.

Maart 2001 verscheen 'Seelenschmerz', met naast de titelsong o.a. 'I'm Dying Alone', 'Soul of Ice' en 'Road to Hell'.
Vanaf 2001 was de zangeres Constance Rudert ook lid van de band. Tot 2010 had Chris een relatie met Constance, wat ook een reden was, waarom Kati afhaakte. Gini werd door Eva Pölzing vervangen, die bijna vier jaar bleef hangen. Ze zong o.a. op 'Angel of the Dark', 'Silent Tears', 'Senseless Life' en 'Falscher Stolz'.

In 2002 verscheen 'Angeldust', met 'Vampire Romance', waardoor de band in populariteit steeg.
In 2004 verscheen 'Demon Kiss'. Eind 2005 werd Eva door Ulrike Goldmann vervangen. Ulrike zingt o.a. zeer schoon op 'Lucifer', een rechtstreekse aanklacht tegen het roomse kerkinstituut. De song is inclusief een prachtig theaterspel.
In 2007 verscheen 'Labyrint', met 'Singing Dead Men', 'Shame' en 'Engelsblut'.

In 2009 verscheen 'Schwarzes Eis', met 'Behind the Mirror' en 'My Darkest Nights'.
In 2011 verscheen 'Tränenherz', met 'Reich Mir Die Hand', 'Save Me' en 'Das Andere Ich'.
In 2013 verscheen 'Monument',
in 2015 'Omen/Save Us' en in 2017 'Leitbild', met 'Welcome to Your New Life', 'Immortal' en 'Der Himmel Brennt'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 29 juli 2017


Geplaatst in de categorie: muziek

4.0 met 3 stemmen 71



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)