Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

God is liefde, - ik word er bang van.
Elk Boek heeft zijn eigen profeet en het ware geloof.

De eerste profeet zegt wat je moet eten, de tweede hoe je je moet kleden.
De derde vergeeft je je zonden, de vierde hakt je hoofd af.
En allemaal zien ze overal valse profeten.

Protestanten, Katholieken, Soennieten, Sjiiieten, Wahabieten en Parkieten.
God is liefde, - ik word er helemaal gek van.

Kind, je hebt groot gelijk, zolang God vrijwillig in zijn eigen wijk woont, is er niets aan de hand. Zeg maar tegen Ome Theo dat hij niet lezen kan.

Schrijver: Do-centje, 16 januari 2010


Geplaatst in de categorie: school

-0.1 met 8 stemmen 1.440



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
Markies de Cantecler
Datum:
19 januari 2010
Dag heer Van der Weij. Ge moet het mij maar niet kwalijk nemen dat ik een enkel woordje heb geschreven over de zielekenmerken van het docentje dat ons al een jaar lang op zijn schrijfsels heeft onthaald. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Ge stelt dat een bewering, waarin Parkieten als een geloofsrichting wordt aangeduid, serieus is bedoeld? Tiens! Een dergelijke uitspraak kan slechts een milde glimlach aan mijn adellijke lippen ontlokken.

Een serieuze discussie over geloofszaken ga ik nimmer uit de weg, maar als religie slechts dient als bliksemafleider om de eigen ongenoegens op af te reageren, ben ik zo vrij dat ook te benoemen. Fi donc!
Naam:
paarlen voor de zwijnen
Datum:
19 januari 2010
Het is toch zo ontzettend fijn
om weer in de middeleeuwen te vertoeven
waar Theo_Dosius, Markies en Elisabeth
perfecte afgezanten van zijn
Wees welkom, gelovigen
laat U bespotten
zodat U met die spotternij
weer andere naïevelingen kunt bedotten
Docentje, het leven is een karikatuur
dus maak gerust de irrationelen
het leven een beetje te zuur.
Dit is geen poging tot een gedicht
Ceci nést pas une pipe
Tot ziens straks in het vagevuur!
Naam:
Elisabeth
Datum:
18 januari 2010
Dag docentje,
Bent u docent? dan zou u toch moeten weten dat u de kinderen het goede voorbeeld moet geven? U leert ze slechte dingen.
Ieder mens is vrij om te geloven of niet.
Respect hebben we ook geleerd, toch?
Respect voor mensen die geloven zou op zijn plaats zijn. Misschien kunt u niet lezen en begrijpt u helemaal niet wat er in de bijbel staat.
Misschien moet u nog eens naar school om te leren lezen en te leren wat respect is.
God is liefde! Dat u er bang van wordt komt omdat u niet begrijpt wat liefde is.
Het onbekende maakt u bang en blind voor de ware liefde van onze hemelse vader.
Naam:
Ruurd van der Weij
Datum:
18 januari 2010
Hallo Markies, geheel in overeenstemming met uw alter ego gebruikt u elk, hoe volstrekt ook niet ter zake doende, maar bewust vilain, argument om aan te tonen hoezeer een serieus bedoelde uiting slechts gewemel is van een onbeduidend lid van het plebs. Dat is pas buitengewoon stuitend! Herhaling: Uw opmerking gaat nergens in op de inhoud van de bewering maar is enkel bedoeld om de auteur in een bepaald daglicht te zetten: weg ermee dus!
Naam:
Markies de Cantecler
Datum:
17 januari 2010
Parbleu, amice, voor iemand die de jeugd moet opvoeden is uw gebrek aan goede manieren stuitend! Me dunkt dat het verlies van uw baan en de verbittering die daarvan het gevolg was, uw zicht op de werkelijkheid in ernstige mate heeft vertekend. In plaats van anderen de schuld van uw malheur te geven zou u er goed aan doen om naar een vervangende tijdpassering om te zien. Tiens!
Naam:
Theo_Dosius
Datum:
17 januari 2010
Do-centje, je maakt overal een karikatuur van. Op dezelfde manier zou ik ook een paar krantenberichten bij elkaar kunnen harken waarin staat te lezen dat een Marokkaan een Nederlander met een mes heeft gestoken, om vervolgens verontwaardigd te gaan schreeuwen dat alle Marokkanen messentrekkers en moordenaars zijn. Jouw manier van redeneren is exact dezelfde. :)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)