Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Volgens taalkundigen en filosofen is een paradox een schijnbare tegenstelling. Het is jammer dat men deze term ten onrechte hanteert voor onzinnige beweringen in de vorm van onoplosbare tegenstellingen.

Schrijver: Frederik la Chrom, 5 februari 2010


Geplaatst in de categorie: filosofie

1.3 met 3 stemmen 220



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Frederik
Datum:
11 februari 2010
Email:
flachromlive.nl
Beste Parel,
Je hebt groot gelijk, hoor. Ik buig mij ootmoedig neder en strooi as over mijn hoofd.
Naam:
paarlen voor de zwijnen
Datum:
9 februari 2010
Beste Frederik, je bent een woordneuker. Er bestaat geen paradox over de waarheid. Jij begrijpt duidelijk niet dat een paradox "an sich" de enige waarheid vertegenwoordigt en dus zal jij niet ophouden met ruziemaken omdat er altijd wel iets is wat jou irriteert. Wie oren heeft....
Naam:
Frederik
Datum:
8 februari 2010
Email:
flachromlive.nl
Beste Parel,
Ik doelde niet op jouw paradox over de waarheid. Als ik dat had gewild, had ik niet gereageerd in de vorm van een bewering. De paradox die jij formuleert is oplosbaar. Jij hebt me met jouw reactie alleen op het idee gebracht een kleine irritatie van mij eens in een bewering te gieten.
Naam:
paarlen voor de zwijnen
Datum:
7 februari 2010
Het is dan dus ook duidelijk dat de paradox door jou nog niet begrepen wordt. Als de waarheid niet bestaat heeft een tegenstelling ook niet zoveel zin meer. Dát scheelt een hoop oorlogen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)