Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Volgens de natuurwet verloopt in de schepping alles op dezelfde wijze, namelijk: ontstaan en vergaan van hemellichamen en levensvormen. De schepping zelf (het grote huis) blijft onveranderd eeuwig overeind, is een perpetuum mobile want er is geen buiten er kan geen energie weg lekken, er wordt alleen energie verplaatst. Alleen de inhoud verandert continu door recycling van structuur. Dat we de ‘schepper’ niet kunnen definiëren en lokaliseren! Wel geachte lezers we kunnen onze eigen geest ook nog niet aanwijzen.

Schrijver: Custor
Inzender: Janneke Koster Baas, 16 december 2010


Geplaatst in de categorie: filosofie

3.3 met 28 stemmen 748



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
17 december 2010
Kernachtig geformuleerd. Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nooit begrepen waarom veel mensen het bestaan van God ontkennen omdat men Hem met de middelen van de natuurkunde niet op het spoor kan komen. God kun je alleen leren kennen d.m.v. introspectie en een open, ontvankelijke geest. Liefde kun je ook niet met instrumenten meten. Het meest wezenlijke van ons bestaan kun je alleen ervaren met je hart, niet met je verstand.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)