Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Even een open-deur intrappen, als ik stel; ik ben een heiden, maar niet praktiserend,wat ben ik dan?
Ja, kwam zomaar in me op, iemand een idee, simpele vraag of toch niet?

Schrijver: J.de Groot, 18 juni 2011


Geplaatst in de categorie: religie

3.5 met 11 stemmen 241



Er zijn 7 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
24 november 2012
Dan ben je een afvallige heiden, maar je bent en blijft een heiden en wordt nooit een atheïst. Je viert zeker ook de heidense feestdagen, zoals Kerstmis, Sinterklaas, Pasen, verjaardagen etc.?
Naam:
An Terlouw
Datum:
22 juni 2011
Email:
an.terlouwcasema.nl
Volgens mij ben je dan gewoon jezelf, tenzij je geleefd wilt worden door de ander? Lijkt me niet.
Naam:
J.de Groot
Datum:
22 juni 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Ja Fred dat weet ik...
maar met welk label of ach, maakt het wat uit?
Naam:
Fred
Datum:
21 juni 2011
Volgens mij ben je dan J. de Groot.....
Naam:
J.de Groot
Datum:
20 juni 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Hendrik Klaassens en Jacob, heel intressant deze reacties,
Maar ik ga toch nog even naar mijn bewering nr.1352
(nu 2e bij top 3 beweringen)
een nieuwe serieuze blik werpen.
Naam:
Jacob
Datum:
19 juni 2011
Er is nog een benadering mogelijk. Men sprak vroeger wel van heidense godsdiensten. Die zouden dan zijn aangehangen door "primitieve" stammen.
Als je het zo uitlegt zou je ook bijvoorbeeld kunnen geloven in de god "Ridiculius" zonder er iets aan te doen.
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
18 juni 2011
Email:
klaassens38zonnet.nl
Dag Joke, ik vind het wel leuk dat je het zo stelt. Als je onder een 'heiden' iemand verstaat die absoluut zeker weet dat er geen God bestaat (in welke vorm dan ook), dan ben je een atheïst. Geloof je niet, maar weet je ook niet zeker of er wel een God bestaat, dan ben je een agnost. Een agnost laat die vraag in feite open.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)