Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

De mens die genetisch vastligt, valt eerder in zonde dan de mens waaraan genetisch een steekje los zit.

Schrijver: Varifocus, 13 november 2011


Geplaatst in de categorie: rampen

2.0 met 2 stemmen 437



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
14 november 2011
De mens waaraan volgens jou genetisch een steekje los zit ligt ook genetisch vast. Zoals jij het stelt.

Als jij zegt dat de mens genetisch vastligt dan ga je er van uit dat genen evolutionair worden bepaald. Maar in o.a. de genen liggen de erfelijkheidsfactoren besloten.

De mens ligt niet genetisch vast omdat de genen en het DNA aan ontwikkeling en evolutie onderhevig zijn. Een gen is geen bouwsteen van het leven noch het DNA. Ze beïnvloeden elkaar en werken samen.

Er is geen specifiek gen voor "zonde". Dit is een bepaald soort gedrag dat niet wordt veroorzaakt door de mogelijkheid van "een steekje los", dat zich in de loop van de tijd genetisch heeft ontwikkeld. Dan is er een nieuwe mogelijkheid ontstaan.

Enerzijds stel je dat de mens evolutionair is bepaald, anderzijds stel je dat de mens genetisch is bepaald. Maar hoe dan ook ,de mens is of zondig of heeft "een steekje los zitten".

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)