Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Politici willen kiezers graag overhalen om op hun partij te stemmen. Daarbij kijken ze niet op een leugentje meer of minder.
In de V.S. is daarom in 2004 de website www.factcheck.org opgericht om uitspraken van politici op hun waarheidsgehalte te toetsen. Het zou goed zijn als ook in Nederland een dergelijke site wordt gebouwd, want ook hier wordt in de politiek gedraaid en gelogen bij het leven.


Zie ook: http://www.factcheck.org/

Schrijver: Hendrik Klaassens, 23 februari 2012


Geplaatst in de categorie: politiek

4.1 met 79 stemmen 741



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Eelt
Datum:
6 augustus 2012
Email:
a.renselaarsimpc.nl
Een echte politicus moet psychopathische elementen in zich hebben.
Een 'normaal' mens kan geen opdracht geven om genocide te plegen.
Liegen doen ze altijd. De hele economische crisis is gepland. Een aantal boeven wordt er nog rijker door
Naam:
Hendrik
Datum:
23 februari 2012
Hallo Mees, wat mij let is de macht van het kapitaal helaas. :-)
Een prachtig voorbeeld van wat je op die site kunt vinden is een artikel over liegbeest Rick Santorum. Zo beweerde hij dat bejaarden in Nederland een polsbandje moeten dragen waarop staat 'Pleeg géén euthanasie op mij!'. Anders liepen ze kans dat er tegen hun wil euthanasie op hen werd toegepast.
Het is mooi dat zulke ballonnetjes vakkundig worden doorgeprikt.
Naam:
Mees
Datum:
23 februari 2012
Uitstekend idee, wat let je?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)