Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

In een bewering, citaat of aforisme, moet een inhoudelijk statement staan.

Omdraaien van woorden of zinnen, of inzenden van open deuren, kan soms leuk zijn.

Maar deze vallen meer in de categorie Flauwekul. En daar is rubriek Beweringen volgens mij niet voor bedoeld.

Schrijver: J.de Groot, 2 juli 2012


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.1 met 37 stemmen 476



Er zijn 12 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
17 juli 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Gevonden...gouweouwe,

Naam: Hendrik
Datum: 11-11-2011
Emailadres: klaassens38atzonnet.nl
Bericht: Joke, je slaat de spijker op de kop. Een bewering hoeft helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd te zijn. Een beetje speels of luchtig mag ook wel.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
9 juli 2012
Email:
moi636yahoo.com
Oh maar ik wist wel dat die reactie voor de schrijfster bedoeld was, en toch reageer ik even.
Naam:
Thema
Datum:
8 juli 2012
Monique : Deze reactie is niet voor jou bedoeld, maar voor de schrijfster van deze bewering.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
8 juli 2012
Fred : hahahaha wat leuk die verdraaiingen,kun je ook wel eens doen in een bewering.
Naam:
Ton
Datum:
4 juli 2012
Een open deur verzenden kan hoor, gewoon klik,
verzenden.
zie:...

bewering (nr. 2091):

Een open deur is geen dichte deur.

Schrijver: Wilma de Bruïne, 29-12-2011
Naam:
J.de Groot
Datum:
3 juli 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Daar moet ik even.... over na denken.
Naam:
Tom Poes
Datum:
2 juli 2012
Hm... U heeft het grootste gelijk van de wereld. Maar hoe moet je nou een open deur inzenden, mevrouw de Groot? Is dat niet een beetje moeilijk? Een tabblad 'Flauwekul' lijkt me ook wel wat. Na 30 dagen wordt de inhoud ervan automatisch gewist.
Naam:
Fred
Datum:
2 juli 2012
Open deuren passen niet in een envelop.
Flauwekul kan best pittig zijn.
Nedroow fo nenniz, hihihi...
Naam:
Dorknoper
Datum:
2 juli 2012
Mooie knuppel in hoenderhok, Joke! Alle definities uit allerlei boekjes ten spijt.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
2 juli 2012
Email:
moi636yahoo.com
@Thema: er is geen enkele bewering die te bewijzen valt, het woord beweren zegt het al en daar hoef ik geen wiki bij te halen om dat te weten. Noem mij dan ook maar een betweter, kan er niet van wakker liggen.
Maar misschien zou de redactie een kleine toelichting willen geven wat nou precies de bedoeling is van het tabblad beweringen?
Naam:
Thema
Datum:
2 juli 2012
Wil jij jezelf eerst eens goed op de hoogte stellen? Jij beweert iets wat je niet kunt bewijzen. Daarnaast heeft de rubriek beweringen ook nog eens de categorie "humor". Jij wilt iets claimen waarop je geen recht hebt. Ik erger mij aan betweters zoals jij.

Doorverwezen van beweringen > bewering

de bewering zelfst.naamw. (v.)

Verbuigingen: bewering|en (meerv.)

dat wat je beweert, maar vaak niet kunt bewijzen
Voorbeeld: `een bewering weerleggen`
een bewering doen (iets beweren)

Bovenstaande informatie is afkomstig van Kernerman Dictionaries meer info
Onderstaande informatie is samengesteld uit diverse bronnen. Herhalingen en/of tegenstellingen kunnen het gevolg zijn.

Spelling
Correct gespeld: 'bewering' komt voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en in de spellingwoordenlijst van OpenTaal.

Synoniemen
aangifte bevestiging declaratie dispuut houding mededeling opheldering positie standpunt standpuntbepaling statement stelling stellingname thema toelichting twist uitlegging verklaring

6 definities op Encyclo
1) assertie, statement, uitspraak, standpunt, toekenning, verklaring...
2) Claim over een feitelijke stand van zaken of een waarde-oordeel, die waar of onwaar kan zijn. Voorbeeld De boom is kaal....
3) [zelfstandig naamwoord]• iets waarvan je zegt dat het zo is vb:jouw bewering over die oorlog, slaat nergens op syno...
4) •een stellige verklaring dat iets zo is, vaak zonder het geven van de redenen waarom....
5) 1) Aangifte 2) Assertie 3) Bevestiging 4) Declaratie 5) Dispuut 6) Houding 7) Mededeling 8) Mening 9) Mening die men sta...
Toon uitgebreidere definities
Naam:
Monique Methorst
Datum:
2 juli 2012
Email:
moi636yahoo.com
Dus er komt een tabblad "flauwekul"? Dat is mooi.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)