Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 11 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
18 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Ja Monique, zo gaat dat, op een ander letten en verwijten maken is niet zo moeilijk.
Zie hier onze brave Hendrik alias Steven, hij denkt slim te zijn. Ik klaag nooit dat iemand mij niet begrijpt,
(althans nooit klachten van gehad!) ik zeg alleen dat Hendrik vaak andere schrijver niet begrijpt!
Hij geeft zelf reacties bij inzendingen waar een heel andere boodschap geschreven/ meegegeven is een reactie die geheel niet strookt met de inhoud van de inzending. Hendrik leest zijn eigen verhaal er in, ja dat kan en mag!
En door mijn mooie woorden heen prikken...mag ook! Ik heb niets te verbergen ben gewoon heel simpel maar soms wel slims en scherp, ach ja zo heeft iedereen wat. Voor een ander niet altijd leuk dat is zo!
En dat is moeilijk voor Hendrik en zijn vriendin Dyenne ja ik noem jullie namen, daar hebben jullie geen probleem mee toch, doen jullie ook als het jullie uitkomt, om privé namen met woonplaats die niet op de site gebruikt worden nu even lekker te melden is ook leuk moet kunnen ja lachen hoor! Maar dat speelt hier geen rol jullie namen zij gewoon bekend op de site hier, alleen als jullie willen aanvallen komen de fantasie namen voor de dag, een heel mooie was Kuryakin, ja hoe kom je er op, mooi hoor! Kiekeboe Hendrik....
Maar toch, wel leuk dat ik toch mooie woorden schrijf waar je doorheen kunt prikken nou heb je wat te doen toch Hendrik!
Dat is toch ook een mooie opsteker, dank je wel. Hendrik jij prikt maar een eind in de ruimte hoor!

Hendrik en Dyenne, ik vind jullie een mooi koppel
echte vrienden wees daar zuinig op!

Ps. Dyenne nee ik heb geen boek geschreven, ja ik weet het jij wel. Heel goed van je!
Ik zal het ook nooit doen....tevreden nu?
Dat is voor jou heel belangrijk schrijf je me steeds. Ik kan dat niet zeg je, houden we het daar maar op!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
17 mei 2013
Email:
moi636yahoo.com
Wat ik altijd zo mooi vind, is dat juist die mensen die mijn vriendin altijd moeten wijzen op zogenaamde taalfouten, zélf ermee aankomen.
Eerst is het een bewering, dan een miniblogje en dat in één zin? En ja, toepasselijk schrijf je dus zonder de "e" erachter aan.
Ik vind het bijzonder storend om te lezen dat er zo gehamerd moet worden op taalfoutjes. De site is geen school, word eens volwassen en dram niet zo door om niets.
Joke; mooi gekozen tekst van Loesje.
Naam:
J.de Groot
Datum:
4 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Nou Steven dat is nu eens aardig van je, maar als je toch zo behulpzaam bent, ach help je vriendin dan ook eens...
Gewoon even voordoen,
NIVEAU...schrijf je zo, niet zo... NIVO!


zie hier:
" Nee, het gaat niet om het nivo van het artikel maar om de inhoud. Dagcolumns zijn over het algemeen een verslag over het nieuws wat iedereen ook in de krant kan lezen"

Nou zo zie je maar, ik help iedereen ook graag,
en ja, ik zie mijn foutjes zelf!
Fijne dag verder.
Naam:
Steven
Datum:
4 mei 2013
Inderdaad, Joke, je denkt eerst goed na voordat je iets stoms zegt. Kun je nagaan wat er gebeurt als je niet eerst nadenkt. De gevolgen zijn dan waarschijnlijk niet te overzien.

Het geslacht en de juiste spelling van allerlei woorden kun je nakijken in de 'Woordenlijst Nederlandse Taal', die ook online te vinden is. Surf dan naar woordenlijst.org/. Achter 'Zoek naar' moet je een woord typen. Vervolgens klik je op 'Zoek'. Een kind kan de was doen. Heb ik je nou niet fijn geholpen?
Naam:
J. de Groot
Datum:
4 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Ja ik schrijf de in plaats van het...!
Of zal ik er -ing- van maken, kan ook.


Ik zeg toch, ik denk altijd goed na voor ik iets stoms zeg/schrijf!
Reacties zij nooit weg toch, ja ik lok ze zelf wel uit ha.ha, het is me weer gelukt!
Naam:
Steven
Datum:
4 mei 2013
Joke, jouw wachten wordt ALTIJD beloond. Zoals je ziet word je ook nu weer op je wenken bediend. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Oh ja: de tekst van Loesje, die je onder deze bewering hebt geplakt, vind ik stukken mooier dan jouw karakteristieke riedel. "Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg." Dat lijkt me wel toepasselijke bij dit miniblogje.
Naam:
J.de Groot
Datum:
4 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Steven, ik ben heel blij met deze reactie van je, en de bevestigen van mijn inzending.
Ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen.
Ik dacht al, wat duurt het lang!

Ja, dat bedoel ik nou!
Naam:
Steven
Datum:
4 mei 2013
Joke de Groot, je klaagt erover dat je af en toe niet goed begrepen wordt. Mijn ervaring is dat mensen die daarover klagen zich vaak mooier proberen voor te doen dan ze zijn. Als iemand dan door die mooie woorden heen prikt, wordt er al snel geroepen van "Je begrijpt me niet!".
Dat klopt niet: die ander begrijpt je maar al te goed. Ik bedoel maar.
Naam:
Ben van Haren
Datum:
2 mei 2013
Hier begrijp ik niets van,
ik zeg altijd wat ik bedoel, alleen een ander begrijpt niet altijd wat ik zeg én wat ik bedoel.
Dit is er een om even over na te denken.
Hier (op deze site) leert men nog eens wat.
Kom eens vaker kijken hier.
Naam:
T.van Dijk
Datum:
22 april 2013
...woorden kunnen inderdaad nog wel eens helemaal verkeerd uitpakken!
Naam:
Ivan
Datum:
21 april 2013
Email:
grud-ivanhotmail.ph
Soms is hoe je het ook bedoelt onbedoeld de bedoeling, ik bedoel maar.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)