Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Sommige klanten van mij kijken graag naar de Smurfen en andere getekenfilmde stripfiguren. Maar ja, ze zijn dan ook beginnend dementerend...

Schrijver: Fred, 21 juni 2013


Geplaatst in de categorie: humor

3.9 met 7 stemmen 130



Er zijn 7 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
24 juni 2013
Ben van Haren, deze opmerking is een argumentum ad hominem.
Naam:
Ben van Haren
Datum:
24 juni 2013
@, W.de Bruïne,
dit is toch Nederlands.nl,
...etaleren?
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
23 juni 2013
Beste mensen, deze bewering is een argumentum non sequitur. De conclusie kan zowel goed zijn als fout. Gezien het feit dat deze bewering in de categorie "humor" is geplaatst, is deze ook een argumentum ad hominem, er wordt op de man af gespeeld om het succes van de humor. Dit vind ik een miskenning van de gevoelswaarde van het beeld dementie.
Ben van Haren, jij poneert een argumentum ad verecundiam. Het feit dat de klanten van Fred bejaarden zijn zegt uitsluitend iets over de hoedanigheid van zijn klanten, nl. dat deze bejaarden zijn. Het feit dat deze bejaarden begin dementerende zijn zegt niets over hun hoedanigheid wat het kijken naar tekenfilms betreft.
Of nog anders gezegd: zelfs al zijn deze bejaarden begin dementerende, dan zegt het kijken op zich naar tekenfilms niets over hun dementie of in dit geval beginnende dementie.
Om het kort samen te vatten: omdat Fred klanten heeft die begin dementerende zijn, wil dit nog niet zeggen dat Fred per definitie gelijk heeft in zijn bewering en in zijn poging om hier een goede grap van te maken.
Naam:
Ben van Haren
Datum:
22 juni 2013
Fred zijn klanten zijn bejaarden, dus Fred zal daar een prima kijk op hebben!
En bejaarden zijn niet besmettelijk, in die zin.
Een domme en valse opmerking richting alle medewerkers in de bejaardenzorg.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
22 juni 2013
Email:
moi636yahoo.com
Wilma: die eerste zin, kom op zeg! Dat zou betekenen dat ik dus verstandelijk gehandicapt ga worden?
Heb ook achter de bar gestaan en ik drink nog steeds maar zelden alcohol. Dus die vlieger gaat niet op!
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
22 juni 2013
Fred, hoe zit het met jezelf in relatie tot die klanten van jou? Waar je mee omgaat daarmee word je besmet, of niet soms?
Nog een : wat je zegt dat ben jezelf... o jáhà?
Nog een : heb jij een semantische dementie? Je kent blijkbaar de strekking van het woord dementie niet, laat staan dat je de gevoelswaarde ervan zou begrijpen.
Nog een andere: een kortzichtige bewering.
Naam:
Petra Hermans
Datum:
22 juni 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Dementie is iets anders, Fred.
Was het Fred?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)