Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Zorgdirecteur Chris Oomen van de relatief kleine zorgverzekering DSW verdient veel lof voor zijn pogingen het belang van de patiënt centraal te laten staan. Dit in tegenstelling tot de grote 4 (Achmea, Menzis, VGZ en CZ) waarbij winst het belangrijkste oogmerk dreigt te worden en waarbij een tweedeling in de maatschappij steeds meer aan de orde komt.

Schrijver: O.U. Deis, 28 december 2014


Geplaatst in de categorie: moraal

3.8 met 6 stemmen 96



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
30 december 2014
Nederlanders willen natuurlijk het liefste een gratis zorgverzekering voor iedereen, die werkelijk alles dekt, maar graduatieverschil is van alle tijden. De ene tandarts slaat een rotte kies er met een hamer uit, de andere verdooft hem nauwelijks voelbaar en trekt hem onvoelbaar. Logisch dat je voor de één minder en voor de ander meer betaald. De zorgverzekeraars bezitten samen ruim acht miljard euro, vernam ik. Daarvan moeten ze onze, onverwachtse zorgkosten betalen, lijkt mij. Of ligt de directie van die verzekeringsmaatschappijen het grootste deel van het jaar te bakken in de zon, op hun terrassen van hun villa's op Ibiza en in Zuid-Frankrijk? Gaan ze iedere dag op onze kosten uit eten in een zessterrenrestaurant? Kopen ze hun zoveelste Porsche? Het kan allemaal maar zo, maar dat is dan voor hun geweten. Ieder mens, die aan zelfverrijking doet, gaat daar vroeg of laat het onheil van ondervinden. Geld van de armen en zieken stelen, is een doodzonde, die de ziel van de dief/dievegge altijd zal schaden en opbreken. Eerlijke zorgverzekeraars daarentegen zullen dan ook met een rein geweten en moe van integere arbeid de meest terechte geluksgevoelens mogen ervaren. Je kunt geen enkele zorgverzekering over één kam scheren, omdat er namelijk honderden verschillende mensen werken, met honderden verschillende intenties. Wat vaak steevast onderbelicht blijft, is wat wij als zorgbehoeftigen winnen bij deze zorgverzekeraars en dat is vaak meer dan ons zogenaamde verlies.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)