Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

In het altijd gezellige Groningen heeft een man van rond de 50 jaren jong drie jaar lang dood in zijn wijk Beijum gelegen.
Het stelt me buitengewoon gerust dat de autoriteiten nu gaan onderzoeken hoe zijn dood zo lang onopgemerkt kon blijven.

Schrijver: Marja Raadt, 31 december 2014


Geplaatst in de categorie: overlijden

4.7 met 3 stemmen 107



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
9 januari 2015
Het onderlinge contact tussen mensen is ondanks de technische mogelijkheden drastisch afgenomen. De doorsnee mensen zijn meer en meer angstig geworden voor echt menselijk contact. Met als tragisch gevolg dat de meeste mensen zich terug trekken en contact vermijden. Sociaal incapabele kwetsbaren zijn het snelste de dupe van deze gruwelijke werkelijkheid. Zij zijn de moderne, maatschappelijke paria's, die ten prooi vallen aan een genadeloze prestatiemaatschappij, die enkel de rijken rijker maakt en de armen met hun gezichten in de stront duwt. Het humane karakter is zoek. De werkideeën zijn achterhaald en zwaar ouderwets. Het is hoog tijd voor herwaardering van menselijke potentie. Dan zouden we een man als deze niet in al zijn eenzaamheid hebben laten creperen. De liefde is groter dan de aardse werkculturen. Bitter om dat te moeten verkroppen inzake deze eenzame ziel, die ten prooi viel aan het moorddadige werkklimaat.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)