Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Wanneer het kalf verdronken is:
zet men de alleenstaande asielzoeker op straat.

NOS heeft vernomen dat er op hoog niveau
(IND COA, vreemdelingenzaken en de politie)
wordt gesproken de jonge,
niks mankerende mannen op straat te gooien.

Schrijver: An Terlouw, 19 november 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 5 stemmen 87



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
20 november 2015
Ze krijgen wel een zakcentje voor de eerstkomende tijd mee, maar daar kun je misschien een paar weken op een schimmige camping mee boeken. Het is een noodmaatregel om bedden vrij te krijgen. Zijn ze werkelijk ook psychisch doorgelicht? Het rare is wel dat juist 'jonge, niks mankerende mannen' de straat op worden gezet en wat dan? Die gaan na hun zakgeld natuurlijk uit stelen, omdat ze nergens mogen werken. Dat is vragen om criminaliteit en de politie waarschuwt het kabinet dan ook. Juist omdat ze gezond en sterk zijn, vormen ze een extra gevaar voor de algemene veiligheid. Het zullen echt niet opeens gezellige Swiebertjes worden, die koffie gaan bietsen bij rondborstige, Hollandse Saartjes en sigaartjes bij Malle Pietjes en bijklussen bij de baronessen. Dan krijgen we geheid kampementen in de duinen en roofbenden in de steden. Ik moet de eerste asielzoeker nog zien, die zich bedenkt en de lange voettocht terug aanvaart. Met dit signaal zeg je in feite, dat veel asielzoekers, met name de meest krachtigen, hun asielzoekersstatus gaan verliezen en dat ze officieel zwervers zijn geworden, daklozen. Hun status blijft dus hetzelfde als voorheen. Er is hier geen hoop op een beter leven voor hen. Ze moeten zichzelf maar redden. Dat moeten ze in wezen ook, maar het is voor de veiligheid van onze samenleving niet verstandig om hen vogelvrij te verklaren, want dan maak je potentiële misdadigers van hen.
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
19 november 2015
Volkomen waanzin. Op gedichten.nl heb ik er een hartenkreet aan besteed. Mijn verstand staat stil bij dit soort idiote oplossingen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)