Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

uw stem, ster of waardering van een bewering
weerspiegelt uw eigen afstand tot het beweerde
en is daarmee een ideaal middel voor zelfreflectie

Schrijver: Ton Hettema, 13 april 2016


Geplaatst in de categorie: psychologie

3.3 met 6 stemmen 125



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
14 april 2016
Een originele invalshoek, Ton. Mijn ervaring op deze site is dat het aantal sterren dat op een inzending wordt gegeven vooral afhankelijk is van de mate van sympathie of antipathie voor de persoon van de inzender.

Een ander gegeven is, dat aan inzendingen in de categorie religie door veel lezers vaak maar een ster wordt toegekend, ongeacht de kwaliteit, stijl en diepgang van de tekst in kwestie. Daar staat een bijna even grote groep tegenover die 5 sterren geeft op deze teksten.

Het lijkt er zelfs op dat sommige mensen inzendingen over religie het liefst van de site zien verdwijnen. Dat is hier door sommigen ook af en toe bepleit. Erg sympathiek komt dat niet op mij over - en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit. Jammer, want als deze site wil overleven, zullen we verdraagzaamheid moeten opbrengen voor meningen en overtuigingen die we niet delen, ook als het gaat om fundamentale zaken als levensbeschouwing, religie en spiritualiteit.
Naam:
Evert de Boer
Datum:
13 april 2016
Beweren is één. Bewijzen is wat anders. Zelfreflectie? Met een knipoog en milde glimlach.
Naam:
Hans Mooi
Datum:
13 april 2016
Helemaal waar! Maar ik durf nu natuurlijk geen ster aan te klikken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)