Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Versnellen en demarreren zijn termen uit de wielersport.
Hanteren van die technieken is niet een ieder gegeven,
hard/snel kunnen fietsen alleen maakt een mens geen winnaar.

Tactiek, rekenen en vooruit kunnen denken (net als bij schaken) is waar het omgaat.
Wie een wedstrijd wil kunnen 'lezen' moet ook goed kunnen 'rekenen' maar vooral ook -denken-.
In de breedste zin van het woord.

Schrijver: J.de Groot, 24 mei 2016


Geplaatst in de categorie: psychologie

2.3 met 19 stemmen 201



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Len Cornelis
Datum:
25 mei 2016
Niks mis met sportbeelden. Al moeten wij het gewone leven liefhebben. En niet bij alles die verdwaasde sport erbij halen. Sportgoeroes verdienen daardoor tonnen met speeches. Smijten ze mooie verhalen over sport de zaal in. Altijd lijkt het wel ergens te kloppen. Joke's invalshoek van wielrennen stemt tot nadenken, Hoewel ik net zo graag op mijn oude Gazelle met drie versnellingen rondpeddel. En zelden demarreer. Opvallend overigens, hoeveel stemmers Joke steeds weer krijgt. Moeten gedreven lezers zijn.
Naam:
J.de Groot
Datum:
24 mei 2016
@ Joanan, een schrijver die niet (door)denkt krijgt niet veel op papier
(of de pc nu),
een schrijver die nadenkt en vanuit zijn/haar gevoel schrijft,
kan terecht invloed hebben als hij/zij op het "kantje" moet rijden, maar zal niet altijd een favoriet blijken te zijn bij de massa.

(het wielerjargon als voorbeeld hier)
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
24 mei 2016
De verstandsmensen zullen meer en meer het onderspit moeten delven, omdat de gevoelsmensen het gewoonweg bij het rechte eind hebben!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)