Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Gekreun op de tennisbaan

Het zou een stuk aangenamer zijn voor toeschouwers van tenniswedstrijden indien
- de tweede service wordt afgeschaft (de eerste service vindt nu plaats met een vaart van 215 km per uur!)
- en kreunen en schreeuwen met een geluidssterkte boven de 46 decibel wordt verboden

Schrijver: Victor S., 31 januari 2020


Geplaatst in de categorie: sport

3.0 met 2 stemmen 88



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
3 februari 2020
'n sportieve vriend vertelde me (toen ik erover vroeg) waarom de tennisdames sinds 'n paar jaar bij elke slag orgastische geluiden voortbrengen: 'n (sport-)'wetenschapper' had bedacht dat de arm meer kracht kan uitoefenen wanneer de glottis (stemband-opening) gesloten wordt, waardoor de adem in de longen wordt samengebald en de torso (met borstkas) z'n vorm verstevigt. Dit (op zichzelf valide) principe werd 'vertaald' door tennistrainers als het advies om de stembanden te sluiten op t moment van de slag. Dit resulteerde in het sinds die tijd gênante, psychologisch ontregelende, bronstige gekreun en gekerm van vele (vooral dames) (s)tennissers..
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
31 januari 2020
Zulke emoties onderdrukkende beweringen doen het goed in een dictatuur, maar niet in de sportwereld. Vindt Roger Federer terecht ook na zijn 3000 euro krankjoremboete.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)