Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Rokende ouders

Roken wordt opnieuw duurder gemaakt door onze regering.
Volledig terecht omdat nog veel te veel mensen sterven door gebruik van tabak. In Nederland zijn nog drie miljoen rokers en nog steeds overlijden 2500 mensen per jaar aan de gevolgen van passief meeroken. Laten we in ieder geval voorkomen dat ouders roken in bijzijn van hun kinderen b.v. in de auto.

Schrijver: R.C. de Fries, 1 april 2020


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.5 met 6 stemmen 111



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
30 april 2020
3.000.000 rokers, oké, laten we 's kijken.
En 2500 mensen sterven per jaar aan de gevolgen van 'passief meeroken' ?!
Waar komt dat nou weer vandaan? Wie heeft dat bedacht? Hoe meet je dat? En hoe zit dat dan met de rokers zèlf? Hoeveel dirècte sterfgevallen zijn er? Wie zijn die indirecte rokers? Weet je zeker dat ze niet ergens anders ziek van zijn geworden? Van de uit alle poriën lekkende stress die hun rokende partner met tabak tracht te onderdrukken? Van hun eigen eeuwige gekanker over de rookgewoonte van hun vriend(in)? Van hun eigen aangetaste immuunsysteem tgv een overdreven steriele leefstijl?
Volgens dhr Bartjes betekent dit overigens dat 1 op de 1200 'meerokers' kwalijke gevolgen ondervindt.
Er zijn een massa activiteiten met een heel wat groter risico te vinden..
Naam:
Max
Datum:
3 april 2020
...drie miljoen? Ik schat dat dat een op de vier 15-plussers is (je moet ergens een grens trekken).
Waar zijn die drie miljoen verslaafde en verstokte losers?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)