Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

WAT EEN TOUR

Een van de saaiste Tours sinds de jaren van Indurain en Merckx. Het werkelijke mooie zat hem in de staart. Een jonge eenling wist het hele machtsblok van Jumbo-Visma voor schut te zetten. De arrogantie van de macht afgestraft door een debutant, die absoluut verdiend zich zo tussen neus en lippen door even de witte, de bolletjes en de gele trui toe-eigent.

Klein duimpje verslaat de reus. Wat een mooi sprookje.

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 21 september 2020


Geplaatst in de categorie: moraal

5.0 met 1 stemmen 223



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
catrinus
Datum:
1 oktober 2020
Jammer Joanan, want wie het was weet ik niet meer, maar die persoon zei: het wielrennen is als het leven. Een manier om er naar te kijken en het klopt. Alles zit er in tegenslagen: valpartijen, zware beklimmingen, vreugde, teleurstelling. En soms gebeurt er zoals in deze tour toch nog iets onverwachts: een sprookje. Het te kak zetten van het arrogante machtsblok van Jumbo. Dat is het mooie van wielrennen - je moet het wel willen zien. Bij geen andere sport is er die duidelijke parallel met het gewone leven.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
23 september 2020
Het is zoals ieder jaar weer heel snel aan mij voorbij gegaan.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)