Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Wetenschappers in het nauw

Wetenschappers worden volgens de Vereniging van Universiteiten (VSNU) steeds vaker bedreigd met fysiek of seksueel geweld, belaging en inbraak.
Het is navrant dat juist vertegenwoordigers van instellingen die feitenonderzoek als leidraad hebben door mensen, die emoties en/of geloven de overhand laten hebben, ernstig lastig worden gevallen. Zo woorden ze beperkt in een voor de democratie essentiële taak: het op basis van wetenschap voorlichten van de massa.

Schrijver: Wim de Wijs, 11 oktober 2021


Geplaatst in de categorie: wetenschap

4.0 met 9 stemmen 925



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Karel Jong
Datum:
11 oktober 2021
Op zich geheel juist. Lastig vallen en of bedreigen mag niet. Neemt niet weg dat ook de wetenschap soms ten dienste kan staan van tegenstanders van democratie. Ofwel: ook deze tak van sport kritisch blijven bezien. Overigens leunen toonzetting en inhoud van deze bewering een beetje aan tegen de beweringen van heer of mevrouw O.U.Deis. Ten minste zo komt een en ander op mij over. Ofwel je verwacht direct een opvallende Bewering, maar eerst wordt een nieuwsfeit als inleiding geponeerd. Maar dat geeft allemaal niks.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)