Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Alcohol maakt veel meer kapot dan je lief is.

In Rotterdam is een heel gezin gedood door een bestuurder onder invloed van alcohol.
De hoogste tijd strenger te straffen (gevangenisstraf) en levenslang intrekken van het rijbewijs.
Ook zullen er veel frequenter controles moeten worden gehouden.
Alcohol maakt veel meer kapot dan je lief is.

Schrijver: Marja Raadt, 28 december 2022


Geplaatst in de categorie: misdaad

4.6 met 8 stemmen 103



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Richard Bahl
Datum:
28 december 2022
Tja, een dergelijke bewering zal iedereen wel aanspreken. In die zin dus gemakkelijk 'scoren', zeker na zo'n gruwelijk ongeluk. Naast strenger straffen mogen wij ook wel eens kijken naar ons eigen gedrag. In een dichtbevolkt land rijden wij allen in potentiele moordvoertuigen. Let ook eens op de talloos stoere praatjes op verjaardagen met:' Ik ben een sportieve rijder'. Of: 'Ik houd niet van dat slome weggedrag'. We maken auto's die tegenwoordig bijna geluidloos als een raket wegschieten. Het gaspedaal in de moderne te comfortabele auto behoeft nauwelijks beroerd te worden of het voertuig zoeft in uptempo verder. Strenger straffen is niet de oplossing. Dat is ander gedrag, andere eisen stellen aan jonge autorijders, een rijbewijs met punten of inname na een paar biertjes. Of een verbond op meer dan 1 auto per leefeenheid. En zo is er meer, maar dat gaat hier even te ver.
Naam:
Marja Raadt
Datum:
28 december 2022
Volgens de politiewoordvoerder wordt er wel degelijk vaak gecontroleerd: op 'onopvallende' wijze.
Ik pleit voor een zo duidelijk mogelijke wijze, waardoor alle verkeersdeelnemers beseffen: de kans om gepakt te worden is levensgroot.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)