Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Hemelvaart afschaffen?!

Als christelijke feestdag mag Hemelvaart wel worden afgeschaft, want een ruime meerderheid in Nederland gelooft echt niet dat die timmermanszoon uit Nazareth met ziel en lichaam is opgestegen naar de hemel, op welke denkbeeldige plek hij nu ook nog op 1990-jarige leeftijd zou moeten verblijven.

Schrijver: A. Steios, 18 mei 2023


Geplaatst in de categorie: religie

4.0 met 4 stemmen 252



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Bet Weter
Datum:
20 mei 2023
De (woke) wonderen zijn de wereld nog niet uit A.
Je zult zien dat Jezus in The Passion 2024 een vrouw zal zijn.
Naam:
A. Steios
Datum:
19 mei 2023
Ik geloof heel veel Bet, maar ik geloof niet in wonderen en dus ook niet in de maagdelijke geboorte van Jezus uit Nazareth. Bij een maagdelijke geboorte - als die bij mensen al zou bestaan - zou een dochter geboren moeten zijn. Maar in dit geval is er echt een mannelijk chromosoom binnengeslopen. Maar iedere geboorte blijft voor mij een wonderlijk karakter houden: dat dan weer wel.
Naam:
Bet Weter
Datum:
19 mei 2023
Timmermanszoon? Het is de zoon van God. Een onbevlekte ontvangenis! Of geloof je dat soms ook niet heer Steios.
Naam:
Sir Joanan Rutgers
Datum:
18 mei 2023
Blijkbaar geloof je dit zelf niet en moet je daarom zo respectloos van leer trekken.
Hemelvaartsdag kan worden afgeschaft, maar de Verrijzenis en Hemelvaart van Christus Jezus nooit.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)