Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Kolonialisme

Moet Australië niet teruggegeven worden aan de Aboriginals en de VS niet aan de Indianen. Puur kolonialisme is het, of niet? En Israël aan de “Palestijnen”, een naamgeving bedacht door Arafat om “ons” te doen geloven dat Palestina een land is en was van de “Palestijnen”? De Joden destijds waren ook gewoon Palestijnen, De “Jerusalem Post” (Israëlische krant) heette vroeger de “Palestinian Post” ter verduidelijking. Palestina, de landstreek, benoemen als het land van de huidige “Palestijnen” is een historische misvatting wat duidelijk zou moeten zijn voor eenieder die zich een beetje verdiept in de geschiedenis van de streek. De Joden hebben tenminste historisch gezien wel enige, gedeeltelijke, aanspraak op het gebied dit in tegenstelling tot de meeste inwoners van Australië en de VS. Maar ja, de woorden Joden en Israël schijnen hardnekkig gevoelens van afkeer op te roepen en dit niet alleen in de Islamitische wereld.

Schrijver: Bet Weter
30 oktober 2023


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.2 met 6 stemmen 46



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)