Inloggen
voeg je column toe

Columns over woede

Poel van vuur en zwavel

Als ervaringsdeskundige-aan-de-goede-kant weet ik inmiddels ruim twintig jaar dat een tegen jou uitgesproken valse getuigenis, een keiharde leugen dus, de goedwillende strijder met eerlijkheid als eigenschap als hoogste in het vaandel, ernstige schade is berokkend. Niet de waarheid, maar slechts leugen die het pleit onheus heeft beslecht; de zaak Kuperus versus DFZ*. Het pad van de leugen is meestal het gemakkelijkste pad, maar het leidt naar de hel. Mocht deze bestaan. De Bijbel waarschuwt ervoor dat alle leugenaars hun deel zullen hebben in de poel die brandt van vuur en zwavel (Openbaringen 21:8).


'k Heb onderzoek gedaan...

Het negende gebod dat luidt:

GIJ ZULT GEEN VALSE GETUIGENIS SPREKEN TEGEN UW NAASTE


Waarom? Wat is de reden van deze laster geweest? Na vijftien jaar, waarin mijn ongegrond ontslag van destijds al snel een plaats had gekregen, heb ik een aantal dromen gerealiseerd. Drie van deze ga ik in onderhavige kritische bespreking graag toelichten, daar het recht al vanaf dag één heeft gezegevierd. 'k Ga en hoef niet van de hak op de tak te springen. Alleen al vanwege het feit dat er een logisch verband is tussen de gebeurtenissen; de onderlinge samenhang is niet voor de hand liggend, hoewel de cohesie helder, zicht- en leesbaar is.

LIEGEN, OM IEMAND SCHADE TE BEROKKENEN, WAS EN IS (ZAL) NOOIT AANVAARDBAAR (ZIJN)...!


*Raden naar de zorgverzekeraar...

Schrijver: Annejan Kuperus, 23 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: woede

3.5 met 2 stemmen 282



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)