Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Afscheid

Het is de laatste keer dat ik u schrijf. Al weet ik niet eens wie u bent. Een man, een vrouw, een kind, een grootmoeder. Ik vind geen woorden meer. Ik weet niet meer wat u wil lezen. De laatste tijd werden woorden weeën die mij niets dan zorgen baarden. Ik ben moe. Als u een grootmoeder was, kwam ik naast u in de zetel zitten en zou ik mijn hoofd in uw schoot leggen en zachtjes huilen. Waarna u één van uw gerimpelde, blauwbeaderde handen op mijn hoofd zou leggen en zeggen: ‘Het is niet erg, jongen.’ Maar het is wel erg.

Ik stop ermee. Al weet ik niet waarmee. Ik kan alleen nog stil zijn. Zo zal de tijd voorbij gaan, tot ook ik een man word, een vader van een kind, een grootvader met oude handen. Ik weet dat u een fijn publiek was. En dat u denkt dat het erg is.

Maar dat is het niet.

Schrijver: Johan De Smet, 29 september 2013


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.1 met 10 stemmen 459



Er zijn 7 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
27 oktober 2013
Email:
moi636yahoo.com
Echt jammer, mis je columns, de vileine humor.
Naam:
Thuistoerist
Datum:
6 oktober 2013
Ik las jou niet terug in de zondagcolumn van vandaag. Iemand anders vulde deze plek. Oef, dit is een hard gelag. Je legde de lat hoog. Het was een uitdaging en soms zenuwslopend om de plek de maandag na jou in te vullen. Geweldige stukjes! ik ga ze missen.
Naam:
Cee
Datum:
6 oktober 2013
Dit wordt afkicken...
Naam:
Monique Methorst
Datum:
30 september 2013
Email:
moi636yahoo.com
Maar ik vind het wél erg, hoop eigenlijk dat het een grap is. Eén van de weinige schrijvers die precies op de rand van humor balanceren, dat is een talent.
Dus please doe mij een lol en blijf schrijven!
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
30 september 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Johan, ik heb genoten van jouw grappige, speelse, kolderieke en soms hilarische columns. Op zondagmorgen was dat vaak het eerste waar ik naar keek. Bedankt voor alles, ik vond jou één van de beste columnisten hier. Je bent een echte komiek! Ik wens je verder veel succes met schrijven.
Naam:
Fred
Datum:
29 september 2013
Stoppen is helemaal niet erg, heb ik al zo vaak gedaan...
Naam:
J.de Groot
Datum:
29 september 2013
Johan, als het je ernst is (bij jou weet je het nooit....!)
Kom dan maar naast me zitten hoor, ik heb wel een plekje vrij, ik zal wel zeggen: het niet erg maar wel jammer!
Bedankt voor al je: leuke, mooie, gekke, Columns!

Ik zal ze missen.
Dag: Johan De Smet.
Joke de Groot.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)